بیش از ۵ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در کرمانشاه اجرا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در همایش سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: با حضور بخش خصوصی بیش از پنج هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های گردشگری استان اجرا می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدرضا سهیلی روز دوشنبه ۱۹ دی‌ماه  در همایش بزرگداشت سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که با حضور حجت الاسلام سید حمید الحسینی مدیر هماهنگی رسانه مقاومت عراق که توسط این اداره‌کل برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت شهدای مقاومت اظهار کرد: شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس و آمیختن خون دو عزیز محور وحدت دو کشور شد و تاکیدی بر جدایی ناپذیری این دو ملت است و برای تحکم این موضوع این اداره‌کل نیز تلاش کرده تا دو پرونده فرهنگی مشترک دو کشور ایران و عراق را برای ثبت در فهرست جهانی آماده کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ادامه بخشی از عملکرد اداره‌کل را تشریح کرد و گفت: بودجه سفر رئیس جمهوری به استان ۱۳٠ میلیارد تومان بود که به 200 میلیارد تومان افزایش یافته است. 

او از افزایش ۱۰ برابری اعتبارات استان اشاره کرد و افزود: بودجه تسهیلات سرمایه‌گذاری گردشگری از ۱۰۰  میلیارد تومان به هزار و 100میلیارد تومان افزایش یافته است. 

سهیلی گفت: عملکرد سال گذشته در حوزه سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان بوده که امسال به حدود پنج هزار میلیارد تومان در تمام نقاط استان رسیده است. 

او تصریح کرد: در برخی نقاط مانند چالابه برای اولین بار تمام مشکلات اداری با محیط زیست حل شده و یک سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در حال انجام است. از این قبیل سرمایه گذاری‌های پیشران در سایر نقاط مانند چشمه  بل و و... و حتی در حوزه لجستیک گردشگری به شکل 80 بسته سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف استان در دست اقدام و اجراست که در نوع خود کم نظیر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: در حوزه صنایع‌دستی نیز در بخش فروش و برندسازی نقاط قوت و ضعف شناسایی شده و چند برند بومی و کشوری در زمینه صادرات و بسته‌بندی و تبلیغات ویژه پای کار آمده‌اند. همچنین در خصوص بازارچه پرتاب صنایع‌دستی نیز اقداماتی انجام شده است. 

او افزود: در حوزه میراث‌فرهنگی نیز اقدامات ارزشمندی خصوصا در حوزه ثبت آثار ملی و جهانی انجام شده است، به‌نحوی هم اکنون شش پرونده در فهرست آثار ملی ثبت و 2 پرونده آیین‌های نگهداری اسب کُرد و محور ساسانی برای قرار گرفتن در فهرست آثار جهانی در دست اقدام است.

شهید سلیمانی هنرمند راه و رسم مبارزه با اشغالگران بود

در ادام جلسه حجت‌الاسلام سید حمید الحسینی مدیر هماهنگی رسانه مقاومت عراق به عنوان مهمان و سخنران برنامه در خصوص محور مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای محور مقاومت به بیان نکات و خاطراتی پرداختند. 

مدیر هماهنگی رسانه مقاومت عراق حضور در جمع هنرمندان کرمانشاهی را مایه مباهات دانست و دیدن دستاوردهای این عزیزان را در سایر کشورها افتخار آمیز خواند. 

او شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را نیز با لقب هنرمند خطاب کرد و گفت: شهید سلیمانی بسیار هنرمندانه مدارج  افتخار آفرینی در حوزه مبارزه با استکبار رای طی کرد و همین هنر حاج قاسم بود که باعث ماندگاری و جاودانگی راه و رسم مبارزه با اشغالگران شد.

حجت الاسلام سید الحسینی افزود: چرا که هنرمند با داشته‌هایی که دارد به خلق شاهکار می‌پردازد و همین ویژگی در حاج قاسم تبلور و تجسم یافته بود، زیرا بهترین استفاده را تمام امکانات موجود هر چند کم می‌کرد و می‌بینیم نتایج شاهکارهای هنرمندانه حاج قاسم را که تا ابد ماندگار است. 

در ادامه مدیر هماهنگی رسانه مقاومت عراق خاطراتی را از حضور و ناموریت‌های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کشور عراق را نقل کرد. 

در پایان این مراسم از 2 تن از مادران کرمانشاهی شهدای مدافع حرم شهید مهدی نوروزی و شهید حمزه کاظمی تجلیل شد. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011019417272

برچسب‌ها