برگزاری نمایشگاه توانمندی های بانوان روستایی بخش عقدا

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بانوان روستایی بخش عقدا خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مجاهد کرباسی روز سه‌شنبه 20 دی‌ماه با اعلام این خبر گفت: هم‌زمان با ولادت حضرت زهرا (س) در این نمایشگاه، گوشه‌ای از توانمندی‌ها، صنایع‌دستی، تولیدات خانگی و ظرفیت‌های بانوان هنرمند روستایی شهرستان به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان هدف از برگزاری این نمایشگاه را توان‌افزایی بانوان و ایجاد محلی برای عرضه و فروش آثار هنری، صنایع‌دستی و تولیدات خانگی بانوان و همچنین آموزش این تولیدات توسط بانوان به‌منظور حمایت از هنرمندان و کمک به اقتصاد خانواده اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 4 غرفه برای هنرمندان صنایع‌دستی اختصاص داده‌شده است، ادامه داد: بانوان هنرمند رشته‌های میناکاری، کار بافی، زیلوبافی و ... محصولات خود را عرضه می‌کنند.

کرباسی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مشاغل خانگی در حاشیه نمایشگاه، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تداعی‌کننده نقش بزرگ بانوان در عرصه اقتصاد مقاومتی است و باید برای بانوان این عرصه نقش بیشتری قائل شده و بانوان کارآفرین بیشتر و بیشتر موردحمایت قرار گیرند.

این نمایشگاه از روز 21 تا 23 دی‌ماه در محل روستای سرو سفلی بخش عقدا پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401102010431

برچسب‌ها