زنجان به دلیل سابقه تاریخی از استان‌های پیشرو در حوزه میراث‌فرهنگی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: ما از هرگونه پیشنهاد و انتقاد رسانه‌ها استقبال می کنیم چون معتقدیم رسانه‌ها زبان گویای مردم هستند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی روز سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ در دیدار با سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا زنجان، اظهار کرد: ایرنا سرآمد خبرگزاری‌های کشور است و آماده همکاری‌های بیشتر با این رسانه هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با اشاره به نقش خطیر اطلاع رسانی در عصر کنونی در راستای عمل به این موضوع که دانستن حق مردم است، افزود: در راستای آزادی بیان و آزادی اطلاعات، دستگاه‌ها مکلف هستند اطلاعات به جز موارد استثنا و ممنوع را آزادانه در اختیار مردم قرار دهند.

صفوی با تاکید بر اینکه ساز و کار تحقق این موضوع، رسانه‌ها و خبرنگاران هستند، اظهار کرد: در ارکان چهارگانه دموکراسی از مطبوعات و رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم نام برده شده که نشانگر جایگاه والای رسانه‌ها است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با بیان اینکه ما هم به این مهم معتقد و پایبند هستیم، خاطرنشان کرد: این اداره‌کل، بخش‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان را در بر می گیرد و در واقع این سه، اجزای مثلثی هستند که بدون وجود هر یک، مثلثی تشکل نمی‌شود.

او گفت: استان زنجان به دلیل سبقه تاریخی و تمدنی از استان‌های پیشرو کشور در این حوزه محسوب می شود و تلاش داریم ظرفیت‌های این استان را بیش از گذشته به عموم بشناسانیم.

هادی درزی رامندی نیز با بیان اینکه خبرگزاری آماده تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه در حوزه میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی است، ادامه داد: در این خصوص ایرنا آمادگی دارد به صورت برنامه‌ریزی شده، ظرفیت‌های این حوزه را به مخاطبان خود در قالب‌های مختلف خبری اطلاع رسانی کند.

سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا زنجان خاطر نشان کرد: بسیاری از ظرفیت‌های حوزه میراث‌فرهنگی مغفول مانده است و معرفی آنها می‌تواند نتیجه بهتری را برای توسعه استان رقم بزند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011020931671

برچسب‌ها