اتمام فاز اول عملیات بهسازی و مرمت کاشی‌کاری گنبد شاه نعمت‌الله ولی ماهان

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از اتمام عملیات بهسازی و مرمت کاشی‌کاری گنبد شاه نعمت‌الله ولی ماهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، مجتبی شفیعی چهارشنبه 21 دی ماه 1401 اظهار کرد: پروژه مرمت کاشی‌کاری گنبد شاه نعمت‌الله ولی که از مهرماه سال‌جاری آغاز شده بود به اتمام رسید.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار کرد: بخشی از کاشی‌کاری گنبد شاه نعمت‌الله ولی در بارندگی سال اخیر دچار آسیب شده و فرو ریخته بود که در این عملیات مرمتی ابتدا کاشی‌های فرو ریخته مرمت شد و سپس بخش‌های دیگر گنبد نیز در چند فاز مورد بهسازی و مرمت قرار گرفت.

او ادامه داد: قطعات و ترک‌بندی آسیب دیده گنبد مذکور توسط معماران و استادکاران کرمانی آماده و بر روی سطح خارجی گنبد نصب شده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای فاز دوم این عملیات مرمتی اعتبار در نظر گرفته شده است که با تخصیص آن عملیات بهسازی و استحکام‌ بخشی سایر قسمت‌های گنبد شاه نعمت‌الله ولی آغاز می‌شود و امیدواریم اداره‌کل اوقاف استان کرمان در این مسیر اداره‌کل میراث‌فرهنگی را همراهی کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011021459116

برچسب‌ها