پایش بازار تاریخی اراک پس از بارش سنگین برف

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از پایش و برف‌روبی بام بازار تاریخی اراک پس از بارش سنگین برف در روز گذشته خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی امروز 21 دی ماه 1401 حسین محمودی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش سنگین برف در بیشتر استان‌های کشور، پیش‌بینی‌های لازم از طرف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در راستای پایش بناهای تاریخی صورت گرفت.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: پس از بارش نسبتا سنگین برف در روزهای گذشته در شهرستان اراک صبح امروز اعضای یگان حفاظت و معاونت میراث‌فرهنگی شهرستان، با حضور در بام بازار تاریخی اراک ضمن پایش و بررسی آسیب‌های احتمالی به برف روبی از پشت‌بام بناهای تاریخی شهرستان پرداختند.

محمودی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های مناسب امسال از آمادگی لازم برای حفاظت از بناهای تاریخی در برابر عوامل جوی برخوردار هستیم.

او گفت: کار پایش و حفاظت آثار و بنا‌های تاریخی به‌صورت منظم در استان انجام می‌شود و در حال حاضر نیز برف‌روبی موزه‌های استان انجام‌شده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره ‌ل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به فصل سرما و بارش نزولات آسمانی از کسبه بازار خواهشمندیم در این راستا همکاری لازم را برای حفظ و نگهداری این بنای ارزشمند داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401102172359

برچسب‌ها