اختصاص تسهیلات تبصره ۱۸ برای احیای کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص تسهیلات بانکی از محل تبصره 18 برای احیای کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت خبر داد.

 به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، احسان عسکری امروز 24 دی‌ماه 1401 در بازدید از بافت تاریخی شهر دهدشت اظهار کرد: با توجه به اینکه کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده، با هدف رونق اقتصادی در این مکان گردشگرپذیر تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به سرمایه‌گذار پرداخت می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بافت تاریخی دهدشت چند مشکل شامل تأمین گاز، تامین روشنایی، تعریض جاده و کوچه ورودی، جابه‌جایی منازل نزدیک به بافت تاریخی دارد که تلاش می‌شود با همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی این مشکلات برای سرمایه‌گذاری بهتر مرتفع شود.

عسکری افزود: اقدامات لازم برای تملک دو باب مغازه که در ورودی شهر تاریخی قرار دارد، صورت گرفته است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای معرفی بهتر این شهر تاریخی به گردشگران و مسافران مجوز نصب تابلوهای تبلیغاتی و راهنمای شهر تاریخی نیزصادر شده است.

او اضافه کرد: تحولات بسیار خوب و اثرگذاری را در آینده نزدیک در بافت تاریخی دهدشت بخصوص کاروانسرای این بافت شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011024400567

برچسب‌ها