علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای برای سرمایه‌گذاری گردشگری در تبریز

سرکنسول ایران در ارزروم از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای برای سرمایه‌گذاری گردشگری در تبریز خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، محمد ابراهیمی روز شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف ما برقراری رویداد‌های تجاری و اقتصادی بین تبریز و ارزروم است که در همین راستا از برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری طی سال آینده در تبریز استقبال می‌کنیم.

سرکنسول ایران در ارزروم گفت: خواهشمندیم اقدامات اولیه برای فراخوان این همایش انجام یافته و برنامه‌ها، تسهیلات، تشویقات و بسته‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری معرفی شود.

او با بیان اینکه در ترکیه شرکت‌های بازرگانی و هلدینگ‌های علاقه‌مند برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، افزود: تورم بالای ترکیه، سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای را مجاب به سرمایه‌گذاری در کشور‌های همسایه و بخصوص سرمایه‌گذاری گردشگری در تبریز کرده است.

ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های مشترک اجرا شده بین تبریز و ارزروم در گذشته، گفت: تلاش داریم این رویداد‌ها را با دیگر شهر‌ها همچون غازی انتپ نیز ادامه دهیم. مسائلی همچون خواهر خواندگی، برگزاری هفته‌های فرهنگی، رویداد‌های بزرگ و... می‌توانند بین تبریز و ارزروم و دیگر شهر‌های ترکیه اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/
سرکنسول ایران در ارزروم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مهمترین بحثی که از سال‌های گذشته بین دو طرف مطرح بوده، برقراری پرواز بین تبریز و ارزروم است. به طوری که می‌توانیم حداقل یک و یا دو پرواز رفت و برگشت به ارزروم و بالعکس به تبریز داشته باشیم.


ابراهیمی اظهار داشت: خوشبختانه بحث خواهر خواندگی بین تبریز و ارزروم طولانی نیست و می‌توان در این چارچوب توافق نامه‌هایی در چارچوب خواهرخواندگی از جمله تبادل تیم‌های ورزشی، هفته‌های فرهنگی و... به اجرا درآوریم.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1401102442450

برچسب‌ها