بازدید امام جمعه تربت حیدریه از کارگاه‌های صنایع‌دستی بانوان روستایی

امام جمعه تربت حیدریه به مناسبت روز گرامیداشت زن و مادر از برخی کارگاه‌های صنایع دستی بانوان روستایی بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین معلمی امروز شنبه 24 دی‌ماه ۱۴۰۱ ضمن بازدید از کارگاه‌های فرت‌بافی روستای «سربالا» بر حمایت و برنامه‌ریزی بیشتر از حوزه صنايع‌دستی منطقه تاكيد كرد و افزود: صنایع‌دستی نقش ویژه‌ای در اشتغال‌زایی برای مردم شهرستان به‌ویژه روستائیان  دارد.

امام جمعه تربت حیدریه  ادامه داد: بهترین راه رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی به ویژه در روستاها رشد و توسعه صنایع‌دستی است.

معلمی تصریح کرد: مراکز و خانه‌های صنايع دستي كه  با هدف برگزاری دوره‌های آموزشی، تولید و عرضه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود، گامی موثر در راستای تحقق اين هدف است، چون صنایع‌دستی با کمترین سرمایه‌گذاری قابلیت بالایی برای اشتغال‌زایی دارد.

او تصریح کرد: با برنامه‌هایی که میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای حمايت از هنرمندان صنايع‌دستی منطقه به‌ويژه در روستاها دارند، همت هرچه بيشتر دستگاه‌های اجرايی مربوطه و هنرمندان صنايع‌دستی را می‌طلبد.

همچنین علی محمدی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه  گفت: یکی از اهداف و سیاست‌های معاونت صنایع‌دستی این اداره‌کل جلوگیری از منسوخ شدن رشته‌های صنایع‌دستی اصیل و بومی منطقه است.

او ادامه داد: این اداره از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، در اختیار گذاشتن ابزار و تجهیزات و اعطای تسهیلات از هنرمندان منطقه حمایت می‌کند.

محمدی افزود: در شهرستان تربت حیدریه بیش از یک هزار و 200 هنرمند در ۲۰ رشته صنایع‌دستی از جمله رشته‌های ابریشم‌کش، نمدمالی، گلیم‌بافی، ابریشم‌بافی، فرت‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، چرم و ... فعال است که بیشتر این هنرمندان در روستاها فعالیت می‌کنند.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله ۱۴۵ کیلومتری مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011024770366

برچسب‌ها