پیشرفت ۸۰درصدی احداث زیرساخت‌های گردشگری سد جامیشان سنقر

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه از پیشرفت ۸۰درصدی احداث زیرساخت‌های مورد نیاز تاسیسات گردشگری سد جامیشان سنقر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، علی صابر روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: تامین زیرساخت‌های مورد نیاز تاسیسات گردشگری از جمله برق، آب و...  تا ورودی مجتع‌های گردشگری از جمله خدمات دولت برای حمایت از تاسیسات گردشگری است. 

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه، افزود: سد جامیشان شهرستان سنقر و کلیایی یکی از اهداف توسعه گردشگری آبی استان است که با ورود سرمایه‌گذاران به این حوزه به زودی قطب گردشگری آبی استان می‌شود. 

او افزود: امسال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای برق‌رسانی به مجتمع‌های خدمات‌رسانی و تفریحات آبی حاشیه سد جامیشان اختصاص یافته است که این پروژه در حال حاضر با ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی رو به اتمام است. 

صابر گفت: استان کرمانشاه با توجه به وجود سدهای متعدد ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری آبی برخوردار است که امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه تفریحات آبی در استان شاهد رونق و پایداری گردشگری باشیم. 

او افزود: یکی از ضعف‌های اساسی گردشگری استان کرمانشاه کمبود پروژه‌های تفریحاتی برای ماندگاری گردشگران است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و سرمایه‌گذارانی که در این حوزه ورود کرده‌اند، در آینده نزدیک شاهد مرتفع شدن بخشی از این ضعف عمومی باشیم. 

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه در خاتمه تاکید کرد: ما همه ظرفیت‌های موجود در استان را برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری به کار می‌گیریم و در این مسیر تسهیل‌گری را بیشتر خواهیم کرد. 

سد جامیشان در شهرستان سنقر و کلیایی هر ساله در ایام بهار و تابستان مورد بازدید گردشگران زیادی از شهرستان‌های استان کرمانشاه و استان‌های همدان و کردستان است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011026417351

برچسب‌ها