سامان‌دهی اقامتگاه شاهزاده‌ عبدالله و محوطه منجنیق خوزستان در دستور کار قرار گرفت

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان باغملک از برنامه‌ریزی برای سامان‌دهی اقامتگاه محوطه گردشگری شاهزاده‌ عبدالله و محوطه تاریخی منجنیق خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمد محمدعلی‌نژاد سه‌شنبه 27 دی‌ماه 1401 با اعلام این خبر گفت: به‌منظور بررسی وضعیت برخی از محوطه‌ها و اقامتگاه‌های موجود در باغملک، به همراه مسئولان دفتر نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، رئیس دفتر اوقاف و امور خیریه و برخی از مدیران شهری، طی یک تعامل بین‌دستگاهی، از این اماکن گردشگری بازدید میدانی انجام شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌ستی شهرستان باغملک ضمن اشاره به زمان طولانی تأسیس برخی از این اقامتگاه‌ها که بالغ بر 12 سال می‌شود، افزود: در حال حاضر اقامتگاه شاهزاده‌ عبدالله نیازمند مرمت، رفع نواقص فوری و اصلاح مواردی مانند ایزوگام، گچ‌کاری، ترمیم ترک‌خوردگی‌ها و فرونشست‌ها است. این مکان تفریحی برای مدت‎‌های طولانی برق و آب آن قطع شده است و باید به جد این موضوع پیگیری شود.

او ادامه داد: به همراه کارشناس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مسئول بودجه و کارشناس دفتر فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان به‌منظور تکمیل مطالعات، سامان‌دهی و حفاظت، از محوطه تاریخی منجنیق نیز بازدید کردیم.

محمدعلی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به اعتبار تخصیص داده‌ شده برای سامان‌دهی و مراقبت اضطراری از این محوطه تاریخی، پس از پیگیری‌های مستمر و نشست‌های متوالی با ساکنان پیرامون منجنیق، صورت جلسه‌ای با جلب رضایت این خانواده‌ها تنظیم و عملیات سامان‌دهی و حفاظت اضطراری به‌زودی آغاز خواهد شد.

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14011027478948

برچسب‌ها