برخورد جدی با ساخت‌‌و‌سازهای غیرمجاز در عرصه شهر تاریخی توس

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد جدی با ساخت‌‌و‌سازهای غیرمجاز در عرصه شهر تاریخی توس انجام شود و به شهروندان که در بافت روستاهای مستقر در عرصه شهر تاریخی توس سکونت دارند، شهرداری خدمات‌رسانی کند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر روز جمعه 30 دی‌ماه 1401 در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاون استاندار و فرماندار مشهد، مدیرکل راه‌و‌شهرسازی خراسان رضوی و سرپرست شهرداری منطقه 12 مشهد در دفتر ارتباط مردمی این نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: در این جلسه موضوعات مطرح شده در ملاقات مردمی با ساکنان توس، بررسی شد و اقداماتی در راستای حفاظت از میراث‌فرهنگی و خدمت‌رسانی شهرداری به مردم تصویب شد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق مصوبه این جلسه یک کتابخانه در منطقه توس ایجاد شود که اداره‌کل میراث‌فرهنگی ساختمان آن را در اختیار نهاد کتابخانه‌های استان قرار خواهد داد.

او افزود: زمینی برای فعالیت‌های ورزشی و تفریحی منطقه طوس پیش‌بینی شده است که شهرداری مشهد تا پایان ایام دهه فجر به نصب تجهیزات ورزشی اقدام می‌کند.

پژمان‌فر تصریح کرد: شهرداری تا قبل تصویب طرح تفصیلی نباید فعالیت‌های خدماتی خود را متوقف کند و اداره راه‌ و‌شهرسازی موظف شد طرح‌های عمرانی شهرداری را سریعا در کمیسیون ماده ۵ تصویب کند.

همچنین سیدجواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی  گفت:  میراث‌فرهنگی  و  شهرداری مشهد،  گشت‌های مشترک نظارتی را  برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز را آغاز خواهند کرد.

او با اشاره به برخی اقدامات اولیه برای آغاز ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز اظهار کرد: برخی از  اراضی هنوز چهار دیواری احداث شده و امکان تخریب آن‌ها وجود دارد و باید قبل از این‌که ساخت‌و‌سازی شکل بگیرد از ادامه آن جلوگیری شود.

همچنین محسن داوری معاون استاندار و فرماندار مشهد با اعلام حمایت از برخورد با متخلفان گفت: آسفالت معابر توسط شهرداری انجام شود و با متخلفان و ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز برخورد قاطع شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011101770798

برچسب‌ها