همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری گناباد برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد گفت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در شهرستان گناباد برگزار می‌شود.

 به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی حمیدرضا محمودی قوژدی امروز دوم بهمن ماه 1401 با اعلام این خبر افزود: این همایش با هدف معرفی فرصت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد ادامه داد: بی‌تردید نخستین گام برای جذب سرمایه‌گذار، سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری از طریق مشارکت، تهیه بسته سرمایه‌گذاری است.

محمودی قوژدی افزود: از آنجا که اعتماد رکن اصلی هر مشارکـتِ پایدار است و بسته سرمایه‌گذاری هرچه دقیق‌تر و مستندتر تدوین شود، اعتماد سرمایه‌گذار به سرمایه‌پذیر بیشتر می‌شود.

او تصریح کرد: بنابراین سرمایه پذیران قبل از انجام هر مذاکره‌ای برای تامین مالی، یا مشارکت نیازمند تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری مدون، مستند، قابل دفاع و جامع هستند تا بتوانند مذاکرات و مشارکت را به درستی پیش ببرند.

محمودی قوژدی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خوبی برای برگزاری این رویداد در سطح شهرستان گناباد در حال انجام است، افزود: شهرستان گناباد ظرفیت‌های منحصربه‌فرد و بکری در حوزه گردشگری مانند آثار تاریخی فرهنگی، اثر جهانی قنات قصبه، باقی‌مانده بقایای قلعه عمرانی، بافت تاریخی روستایی از جمله  ریاب و روستاهای براکوه، خانه‌های ارزشمند تاریخی پراکنده در سطح شهرستان، بقاع متبرکه مذهبی - تاریخی ، و... جاذبه‌های بکر گردشگری از جمله کلوت‌های قوژد، کویر روشناوند، کال شور، و مناطق ییلاقی منطقه براکوه را دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد گفت: هم‌چنین پتانسیل‌های مهم و بالایی که در حوزه گردشگری سلامت ، مذهبی، کشاورزی، ورزشی، فرهنگی  و صنایع‌دستی منطقه شامل سفال، پارچه‌بافی سنتی، نمدمالی، حصیر بافی و ... دارد.

هم‌چنین مهدی ذوالفقاری مسئول حوزه گردشگری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد و دبیر همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در این باره گفت: این رویداد با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان و کانون توسعه اندیشان گناباد،  با تدوین سیاست‌ها، اهداف، ساختار اجرایی همایش، شرح وظایف کمیته‌ها، مکان و زمان همایش برای نیمه نخست سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

او ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی، نخبگان، مدیران و کارشناسان اجرایی در سطح کشور که می‌توانند به این همایش کمک کنند در دستور کار دبیرخانه قرار گرفته است.

ذوالفقاری از برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حاشیه همایش خبر داد و گفت: این رویداد نقطه عطفی برای ایجاد گفتمان‌های موثر بین مدیران شهری و سرمایه‌گذاران بومی شهرستان است.

شهرستان گناباد دارای ۱۷۶ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران و  بیش از ۵۰ جاذبه گردشگری است.

شهرستان گناباد در فاصله ۲۷۰ کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011102770613

برچسب‌ها