احداث بزرگ‌ترین موزه تاریخ طبیعی استان در شهرستان سراب

فرماندار سراب از احداث بزرگ‌ترین موزه تاریخ طبیعی استان در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، علی جهانی روز دوشنبه ۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ ضمن اعلام این خبر گفت: در این موزه پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان و نمونه‌های متنوعی از حشرات و تیپ‌های مختلف گیاهی و انواع فسیل‌های جانوری سنگ و سنگواره در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

فرماندار سراب ادامه داد: پیکره‌های تاکسیدرمی جانوران گوناگون مربوط به مناطق مختلف کشور به ویژه منطقه آذربایجان جمع‌آوری و به صورت علمی، ضد عفونی و آرایش شده و در ویترین‌های مخصوص به نمایش گذاشته می‌شود.

او افزود: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر محور‌های مواصلاتی شمال غرب کشور و کشور‌های آسیای میانه و همچنین برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سالانه بیش از ۳۰ میلیون مسافر دارد که احداث این موزه موجب جذب اکوتوریست‌های داخلی و بین‌المللی خواهد شد.

او با بیان اینکه برای ساخت این موزه افزون بر ۴۰ میلیارد تومان هزینه صرف خواهد شد، گفت: ۱۶ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان برای اجرای این طرح تخصیص یافته و مابقی به همت بخش خصوصی هزینه خواهد شد.

جهانی اظهار داشت: این موزه در محل پارک جنگلی ۱۳۴ هکتاری آرال که بزرگترین مرکز نگهداری و تیمار حیوانات شمال غرب کشور است در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع احداث می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401110342563

برچسب‌ها