معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری شهرستان سرایان به مسافران نوروزی

در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرایان ویژه نوروز 1402، بر برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری شهرستان سرایان به مسافران نوروزی تاکید شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرایان ویژه نوروز با حضور فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان و جمعی از اعضای کمیته‌های ستاد خدمات اجرایی سفر در محل فرمانداری شهرستان روز پنجشنبه 6 بهمن‌ماه 1401 برگزار شد.

تقی عیدی مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان به‌عنوان دبیر ستاد با ارائه گزارشی از سال گذشته و تقدیر و تشکر از فعالیت‌های اعضای ستاد، عید نوروز را فرصت مناسبی برای معرفی شهرستان دانست و بر ایجاد زیرساخت مناسب برای معرفی شهرستان و اهمیت کار ستاد و استقرار پایگاه‌های اورژانس، هلال‌احمر، توجه به آماده‌سازی پارک‌ها و مساجد، بررسی وضعیت جایگاه‌های سوخت، تشکیل کمیته‌های ستاد، پیش‌بینی کشیک اصناف و ارگان‌ها و نهادهای دولتی تاکید کرد.

سید یاسر رضوی حیدری فرماندار سرایان ضمن تقدیر و تشکر از نحوه عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی ستاد و فعالیت‌های دبیر ستاد، علت زود برگزار شدن جلسه را برنامه‌ریزی مناسب و بهره درست از دستگاه‌های خدمات‌رسان ستاد که نیاز به زمان مناسب دارد عنوان کرد.

فرماندار سرایان از گردشگری به‌عنوان یک صنعت مهم یاد کرد که از چند بخش تشکیل شده و گفت: یکی از بخش‌های این صنعت بخش زیرساخت گردشگری است که خوشبختانه شهرستان سرایان از این پتانسیل برخوردار است و نیازمند برنامه‌ریزی به‌صورت نرم‌افزاری است.

رضوی حیدری تأکید کرد: ما باید انگیزه، تسهیلات و مقدمات سفر را پیش‌بینی کنیم که نیازمند زمان بیشتر است و اعضای ستاد پیگیر منابع مالی برخی از اقدامات زمان‌بر باشند که تا اوایل اسفند باید محقق شود.

او همچنین بر تبلیغات محیطی تأکید کرد و گفت: فلسفه حضور ما در این جلسه آسایش و آرامش برای مسافرین نوروزی است تا بتوانیم با خدمات لازم از ظرفیت‌هایی که در شهرستان است از مسافرین نوروز استقبال کنیم.

فرماندار در بحث بازرسی و نظارت مستمر بر فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده به مسافرین توسط اعضای ستاد و کمیته‌ها تأکید کرد و گفت: نظارت بیشتر و بهتر از مراکز ارائه‌دهنده خدمات به مسافرین تأثیر بسزایی در این امر خواهد داشت و  باید عرضه مواد غذایی، رستوران‌های شهر، روستا، نرخ و کیفیت خدمات و رعایت مسائل مربوط به بهداشت و سلامت مردم و مهیا کردن مساجد و اماکن بین‌راهی برای انجام فریضه نماز و استراحت مسافرین نوروزی فراهم شود.

رضوی حیدری همچنین بر اعمال نظارت‌های لازم بر مراکز بین‌راهی و مراکز اقامتی، استقرار پایگاه‌های امداد و نجات در مسیرها و محورهای مواصلاتی و فعال‌سازی کامل مراکز اورژانس، داروخانه‌ها و مراکز درمانی برای پذیرش و ارائه خدمات درمانی به مسافرین نوروزی به‌صورت شبانه‌روزی در زمان تعطیلات نوروز تأکید کرد.

او گفت: برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و استفاده از این ظرفیت‌ برای توسعه گردشگری، الزام همه دستگاه‌ها و نهادهای تابعه به احترام و تکریم مردم،‌ استفاده از شیوه‌های نوین برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری شهرستان و ایجاد امکانات مناسب برای آشنایی بیشتر مردم عزیز از اقدامات و خدمات ارزنده و تأثیرگذار واحدهای اجرایی در حوزه‌های مختلف برای ایام نوروز است.

در ادامه مسئولین کمیته‌ها گزارشی از برنامه‌ها انجام شده و در دست اقدام خود ارائه و پیشنهاد‌ها و برنامه‌هایی را مطرح و مصوب کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401110813995

برچسب‌ها