اختصاص ۱۷ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به میراث‌فرهنگی قزوین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از تخصیص ۱۷ میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به حوزه میراث‌فرهنگی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، علیرضا خزائلی روز شنبه 8 بهمن‌ماه 1401 با اعلام این خبر گفت: این رقم حدود نیمی از اعتبارات مصوبی است که باید در سال نخست سفر رئیس‌جمهور به حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین تخصیص یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین یادآور شد: اختصاص ۱۰۵میلیارد تومان در جریان سفر امسال ریاست  جمهوری به قزوین در حوزه میراث‌فرهنگی مصوب شد که طی سه سال تخصیص می‌یابد.

او با بیان اینکه این اعتبارات در حوزه تقویت زیرساخت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هزینه می‌شود، افزود: مرمت بناهای مهم و شاخص تاریخی از جمله مجموعه دولتخانه صفوی و مسجد جامع عتیق، ایجاد زیرساخت‌ در جاذبه‌های گردشگری به‌منظور جذب سرمایه‌گذار، فعال‌سازی بازارچه‌های صنایع‌دستی و احیای رشته‌های منسوخ‌شده از جمله اقداماتی است که از محل اعتبارات سفر دنبال و پیگیری می‌شود.

خزائلی اظهار کرد: تکمیل، سامان‌دهی و احیای دولتخانه صفوی از طریق آزادسازی اراضی این مجموعه از دیگر مصوبات سفر رییس‌جمهور در حوزه میراث‌فرهنگی قزوین است که با جدیت و سرعت بالا در دست پیگیری بوده و در همین راستا زمین‌های معوض برای ساخت مدرسه و ورزشگاه به‌منظور تخلیه فضای آموزشی و ورزشی موجود در این مجموعه تاریخی در اختیار دستگاه‌های آموزش‌وپرورش و ورزش‌وجوانان قرار گرفته و عملیات عمرانی در آن‌ها دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011109492758

برچسب‌ها