راه‌اندازی دبیرخانه دائمی گردشگری خلاق در شهرستان گناباد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی گردشگری خلاق در شهرستان گناباد خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حمیدرضا محمودی قوژدی امروز نهم بهمن ماه 1401 با اعلام این خبر افزود: دبیرخانه دایمی گردشگری خلاق با هدف احصا ایده‌های نوآورانه و خلاق در حوزه گردشگری شهرستان گناباد برپا می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی شهرستان گناباد ادامه داد: آنچه برای صنعت گردشگری در آینده می‌توان متصور شد تغییر رویکرد از گردشگری انبوه به سمت و سوی گردشگری خلاق است.

محمودی قوژدی با بیان این‌که گردشگری خلاق در راس صنعت گردشگری قرار خواهد گرفت، افزود: هرگونه اقدام و فعالیتی که منجر به بالا رفتی ضریب جذب گردشگر شود را می‌توان در زمره گردشگری خلاق تعریف کرد.

او با اشاره به این‌که گردشگری خلاق درک عمیق و آگاهی کامل و جامعی از هویت فرهنگی جامعه میزبان را ایجاد می‌کند، گفت: گردشگران با تجربه بدون واسطه و مشارکت در فعالیت‌های روزمره جامعه محلی شکل جدیدی از توسعه پایدار محلی را رقم خواهند زد.

محمودی قوژدی افزود: دامنه وسیع فعالیت‌ها در حوزه گردشگری خلاق پایداری این صنعت را تضمین می‌کند.

او ادامه داد: گردشگری خلاق با ایجاد برندینگ کردن جوامع محلی منجر به بازتولید پروژه‌های خاص هر منطقه خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی شهرستان گناباد تصریح کرد: با توجه به وجود پتانسیل‌ها، ظرفیت‌های بالا و تنوع در حوزه گردشگری شهرستان گناباد ضرورت ایجاد یک دبیرخانه دائمی گردشگری خلاق به منظور احصا ایده‌های نو خلاقانه در حوزه گردشگری در دستور کار و اولویت‌ برنامه‌های شهرستان قرار گرفت.

او اظهار کرد: برگزاری چندین جلسه با صاحب‌نظران و کارشناسان و متخصصان حوزه گردشگری در خصوص نحوه احصای نظرات و پیشنهادات خلاقانه منجر به تدوین یک فراخوان در این باره شده است.

محمودی قوژدی افزود: این فراخوان در سه بخش جداگانه گردشگری شهری، گردشگری روستایی و استارتاپی تنظیم شده و ایده‌های برتر با اولویت ایده‌پردازی و همکاری دستگاه‌های مرتبط تجاری‌سازی خواهند شد.

او گفت: این رویداد ضمن احصا ایده‌های برتر باعث ایجاد گفتمانی نو شده که مشارکت جوامع و ذینفعان محلی را در توسعه گردشگری در پی خواهد داشت.

شهرستان گناباد دارای ۱۷۶ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران و  بیش از ۵۰ جاذبه گردشگری است.

قنات قصبه گناباد در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

شهرستان گناباد در فاصله ۲۷۰ کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011109770670

برچسب‌ها