آغاز عملیات استحکام‌بخشی و حفاظت از پل‌های تاریخی لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان از آغاز عملیات مرمت و استحکام‌بخشی ۱۰ پل‌ تاریخی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز سه‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱با بیان خبر فوق، اظهار کرد: در راستای حفاظت از پل‌های تاریخی لرستان عملیات استحکام‌بخشی 10 پل تارری استان از جمله پل کشکان، پل شکسته(شاپوری)، سیاه پله و کلهر به زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان بیان داشت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته و از محل اعتبارات ابلاغی به منظور حفاظت اضطراری از پل‌های ده‌گانه و بزرگ لرستان، اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

حسن‌پور با بیان اینکه در این مرحله از استحام‌بخشی علاوه بر مرمت و استحکام‌بخشی پل‌ها عملیات رفع خطر در آب‌ها نیز انجام خواهد شد، افزود: در جریان سیل سال ۹۸ خسارت زیادی بر پیکره پل‌های تاریخی استان وارد شد که بر اساس برآورد کارشناسان اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای استحکام‌بخشی و مرمت کامل این بناهای ارزشمند نیاز است.

مصطفی‌نژاد مدیر پایگاه پل‌های تاریخی لرستان نیز گفت: پرونده 100 پل تاریخی لرستان به عنوان مجموعه پل‌های تاریخی لرستان در حال حاضر در فهرست موقت آثار جهانی قرار دارد که در صورت تحقق این مهم می تواند در راستای حفاظت از این بناها بسیار تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011111309694

برچسب‌ها