ارسال 40 مقاله به همایش چشم‌انداز منطقه‌ای میراث راه ابریشم، همزیستی فرهنگ‌ها

دبیر همایش «چشم‌انداز منطقه‌ای میراث راه ابریشم، همزیستی فرهنگ‌ها» از ارسال 40 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، ذات‌الله نیکزاد دبیر همایش و عضو هیأت علمی پژوهشگاه در همایش چشم‌انداز منطقه‌ای میراث راه ابریشم، همزیستی فرهنگ‌ها گفت: این همایش که با رویکرد منطقه‌ای و با نگاه به همزیستی فرهنگ‌ها برگزار شده با هدف گردآوری پژوهش‌های صاحب‌نظران و دانشوران حوزه‌های گوناگون دانش و یادآوری موضوع راه ابریشم برای فعالیت‌های علمی آینده طرح‌ریزی شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری افزود: با اینکه زمان کوتاهی از فراخوان تا برگزاری همایش وجود داشت، مقاله‌های گوناگونی در حوزه‌های تخصصی مرتبط با محورهای همایش، توسط نویسندگان به دبیرخانه ارسال شد و پژوهشکده‌های پژوهشگاه نیز به فراخور موضوع با این همایش همکاری کردند.

او با بیان اینکه، تا 15 اسفند فرصت تکمیل مقاله وجود دارد و شرایط آن از طریق وبگاه همایش اطلاع‌رسانی خواهد شد، تصریح‌کرد: 40 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که این میزان نشان می‌دهد جامعه علمی ایران در حال اندیشه است و نیاز جامعه را برطرف می‌کند.

راه‌ها، عامل تبادل فرهنگ‌ها در مقیاس ملی و بین‌المللی‌اند

در ادامه این همایش علیرضا انیسی معاون پژوهشی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: راه ابریشم از آنجایی مهم است که تنها یک راه نیست و توسعه و گسترش تمدن‌ها و فرهنگ‌‌ها مدیون پدیده‌ای به نام راه و دسترسی هستند.

او با بیان اینکه راه‌ها  تنها در زمینه تجاری کاربرد ندارد و عامل تبادل فرهنگ‌ها در مقیاس ملی و بین‌المللی‌اند، افزود: باید به میراث این راه در حوزه تاریخ، مردم‌شناسی و... توجه کرد و یکی از مراکزی که می‌تواند در این حوزه فعالیت کند پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری بوده که اقدامات خوبی را در این زمینه رقم زده است.

انیسی خاطرنشان‌ کرد: راه ابریشم به آن دلیل دارای اهمیت است که می‌تواند روابط و همکاری‌های ما را با همسایگان‌مان ادامه و تداوم دهد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در پایان ابراز امیدواری کرد بتوانیم این همایش را در سال آینده بصورت بین‌المللی برگزار کنیم و نشان دهیم که جایگاه ایران در تبادلات فرهنگی در گذشته تا چه اندازه قوی بوده و نیاکان ما تلاش کردند که این جایگاه را مستحکم نگه دارند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14011111330219

برچسب‌ها