احیای «قلعه‌خواجه» تأثیر زیادی در رونق گردشگری اندیکا خوزستان دارد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اندیکا گفت: باتوجه به این‌که بنای «قلعه‌خواجه» مالک شخصی دارد و مالک هم علاقه زیادی به احیا ندارد این بنا در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سیدعلی موسوی 11 بهمن‌ماه با اشاره به این‌که منابع بودجه میراث‌فرهنگی محدود است و به همین دلیل «قلعه‌خواجه» مرمت اساسی نشده تصریح کرد: «قلعه خواجه» نیاز به مرمت دارد اما اعتبارات میراث‌فرهنگی کفاف نمی‌دهد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اندیکا با بیان این‌که مالک می‌تواند به صورت مشارکتی با اداره میراث‌فرهنگی این قلعه را احیا کند گفت: احیای این قلعه تاریخی تأثیر زیادی در رونق گردشگری اندیکا دارد.

او افزود: علاوه بر این، مرمت «قلعه‌خواجه» باعث فرهنگ‌سازی می‌شود تا دیگر مالکان بناهای تاریخی به این سمت و سو حرکت کرده و در زمینه ایجاد اشتغال پایدار حرکت کنند.

«قلعه‌خواجه» یکی از شهرهای استان خوزستان و مرکز شهرستان اندیکا است. این شهر به دلیل همجواری به رشته کوه‌های زاگرس دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی است.

شهرستان اندیکا از لحاظ اقلیمی دارای آب و هوایی معتدل و کوهستانی است. بهاری زودرس اما سرسبز و پر طراوت دارد که از اوایل اسفندماه آغاز می‌شود و از اوایل خرداد ماه هوای بهاری به تدریج جای خود را به گرما می‌دهد و به عبارت دیگر تمام نواحی جنوبی این منطقه دارای بهاری دل‌انگیز و تابستانی گرم و پاییزی کوتاه و مطبوع و زمستانی معتدل است. همچنین مناطق شمالی آن دارای زمستان‌های سرد همراه با برف و تابستان‌های معتدل است.

از دیدنی‌های این شهرستان می‌توان به دشت شیمبار، منطقه حفاظت‌شده شیمبار و سد کارون، آبشار طوف کما و قلعه‌بردی اشاره کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011111478891

برچسب‌ها