رونمایی از ۲۰۰ برنامه اداره کل میراث فرهنگی گیلان در ایام دهه فجر

جهانی از برگزاری ۲۰۰ ویژه برنامه دهه فجر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در ایام الله دهه فجر خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان،  ولی جهانی امروز(سه‌شنبه، ۱۱ بهمن)‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با موضوع تشریح برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر گفت: ۲۰۰ ویژه برنامه بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تدارک دیده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه این برنامه‌ها از ۱۲ بهمن آغاز و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد افزود: علاوه بر برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و تورهای گردشگری، ۷۳ پروژه گردشگری به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسند، اظهار کرد: ۲ هتل با برآورد سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال، یک بوتیک هتل با حجم سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال در محله پیرسرای رشت، بهره‌برداری از ۱۴ اقامتگاه بوم گردی با حجم سرمایه گذاری ۵۱۰ میلیارد ریال، یک اقامتگاه بوم گردی با رویکرد کشاورزی در روستای پیش حصار فومن، بهره برداری از چهار سفره خانه سنتی با حجم سرمایه گذاری ۱۵۳ میلیارد ریال و یک واحد پذیرایی بین راهی با حجم سرمایه گذاری ۸۵ میلیارد ریال از جمله این پروژه‌های گردشگری است.

به گفته جهانی، همچنین هشت دفتر خدمات مسافرتی با حجم سرمایه گذاری ۱۶۴ میلیارد ریال و ۴۰ خانه مسافر در شهرستان رودبار و... افتتاح می‌شود که زیرساخت‌های توسعه گردشگری استان را افزایش می‌دهد.

وی از برپایی نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران خبر داد و گفت: دستآوردهای برپایی نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری گیلان که ماه گذشته با کمک شهرداری‌ها برگزار شد، زمینه‌ای برای برپایی این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران شد و در این نمایشگاه که از ۱۸تا ۲۱ بهمن برپاست، فرصت‌های سرمایه گذاری گیلان در کنار دیگر استان‌ها معرفی می‌شود.

جهانی اضافه کرد: همچنین در این نمایشگاه غرفه‌ای برای شهر خلاق خوراک در نظر گرفته شده است.

وی در پایان از برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در شهرستان های گیلان خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی در موزه رشتی دوزی واقع در عمارت کلاه فرنگی دایر می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011111709130

برچسب‌ها