بهار آینده اتوبوس دریایی در اسکله گردشگری گلستان پهلوگیری می‌کند

استاندار گلستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تلاش می‌کنیم در بهار سال آینده شاهد اتمام ساخت اسکله گردشگری بندر ترکمن و پهلوگیری اتوبوس گردشگری در این منطقه باشیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، علی‌محمد زنگانه شامگاه سه‌شنبه 11 بهمن 1401 با بیان این مطلب گفت: پس از ورود لایروب‌ها و کاتر ساکش‌ها به خلیج گرگان تصمیم گرفته شد تا پس از حدود نیم قرن محدوده اسکله بندرترکمن لایروبی شود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: بخش مقدماتی لایروبی اسکله بندر ترکمن برای پهلوگیری سهل‌تر شناورها انجام‌شده و تلاش می‌کنیم تا بهار سال آینده بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم امکان پهلوگیری اتوبوس دریایی را در نخستین اسکله گردشگری استان فراهم کنیم.

او به مقوله لایروبی کانال‌های خلیج گرگان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر همه مسئولان ارشد و وزارتخانه برای علاج بخشی این اکوسیستم در تلاش هستند.

زنگانه گفت: کار لایروبی از کانال آشور در دست اجرا بوده و کمتر از یک سال بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اتمام آن لایروبی در کانال‌های چپاقلی و خزینی هم اجرایی می‌شود.

استاندار گلستان ادامه داد: برای لایروبی کانال آشور، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که تاکنون دو هزار میلیارد ریال آن اختصاص داده شده است.

او همچنین گفت: خوشبختانه پس از اجرای لایروبی شرایط زیستمندان و پرندگان منطقه نسبت به سال‌های گذشته بهبودیافته است و شاهد حضور پرشمار پرندگان مهاجر در خلیج گرگان هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011112118391

برچسب‌ها