آغاز به کار نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر در نگارخانه میراث‌فرهنگی خوزستان

پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خوزستان، شب گذشته 12 بهمن‌ماه 1401 در نگارخانه میراث‌فرهنگی در بازارچه دائمی صنایع‌دستی اهواز افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و تجلیل از مفاخر هنر خوزستان، در آیینی باحضور محمدحسین ارسطوزاده و حجت‌الإسلام رضا کلاه‌کج مدیران کل میراث‌فرهنگی و ارشاد اسلامی خوزستان، جمعی از مسئولان، هنرمندان و اهالی رسانه در محل نگارخانه بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهیدهادی کجباف در اهواز گشایش یافت.

دبیرخانه این رویداد فرهنگی همزمان با سراسر کشور تشکیل شد و آثار ۱۲ نفر از هنرمندان برجسته خوزستان در رشته‌های مختلف هنری برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند.

تعداد ۱۵۰ اثر به دبیرخانه این رویداد هنری در خوزستان ارسال شد و بعد از ارسال به دبیرخانه مرکزی، ۳۳ اثر برای نمایشگاه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی خوزستان انتخاب شد که رشته‌های هنری خوشنویسی، نقاشی خط، نگارگری، عکاسی و حجم‌سازی از جمله رشته‌هایی هستند که هنرمندان توانایی خود را در آن به نمایش گذاشته‌اند.

همزمان با گشایش این جشنواره، نگارخانه بازارچه دائمی صنایع‌دستی اهواز نیز افتتاح شد و برای نخستین بار این نگارخانه با نمایش تعدادی از آثار هنرمندان هنرهای تجسمی در شاخه‌های هنری پیش‌گفته در معرض دید  قرار گرفت.

در حاشیه گشایس این جشنواره که در سطح کشور با عنوان تجسم هنر برگزار می‌شود از پنج تن از مفاخر فرهنگی استان نیز تجلیل شد.

علاقه‌مندان و هنردوستان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 21 بهمن‌ماه جاری، هرشب از ساعت 17 تا 21 به نگارخانه بازارچه صنایع‌دستی شهیدهادی کجباف واقع در خیابان امام‌شرقی، نبش سلطانی، جنب بانک کشاورزی مراجعه کنند.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14011113478577

برچسب‌ها