دوره‌های آموزشی پته‌توزی و فرت‌بافی در کوهسرخ خراسان رضوی برگزار شد

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ از برگزاری دوره‌های آموزشی رودوزی‌های سنتی (پته‌توزی) و فرت‌بافی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، رضا ربیعی امروز یکشنبه 16 بهمن‌ماه 1401 با اعلام این خبر گفت: این دوره‌ها با حمایت مالی معین اقتصادی پولاد ترشیز در روستاهای اوندر، کریز و موشک شهرستان کوهسرخ در رشته‌های پته‌دوزی و فرت‌بافی برگزار شد.

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ گفت: این دوره‌ها با حداقل 12 و حداکثر 24 نفر به تعداد ساعت استاندارد به‌صورت تئوری و عملی برگزار و در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهینامه اعطا خواهد شد.

ربیعی اظهار کرد: دوره‌های آموزشی با هدف اشغال‌زایی، حمایت و معرفی به بازار هدف برگزار می‌شود.

او یادآور شد: با حمایت‌های معین اقتصادی طی سه سال گذشته در منطقه ترشیز فعالیت‌های آموزشی زیادی انجام شد و باعث پیشرفت صنایع‌دستی شهرستان شده که جای قدردانی دارد.

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ  از همکاری شهرداری ریوش نیز برای تامین دستگاه‌های مورد نیاز این دوره‌های آموزشی، همچنین از اعضای شوراها و دهیاران روستاهای شهرستان کوهسرخ برای هماهنگی در برگزاری دوره‌ها قدردانی شد.

شهرستان کوهسرخ  علاوه بر ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری و صنایع‌دستی در حال حاضر دارای بیش از 250 هنرمند، صنعتگر و شاغل در رشته‌های صنایع‌دستی در قالب مشاغل خانگی و کارگاهی است.

کوهسرخ در فاصله حدود 230 کیلومتری مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011116770867

برچسب‌ها