همدان یکی از قلل مرتفع ایران در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در حاشیه برپایی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: همدان یکی از قلل مرتفع ایران در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری در بین استان‌های کشور است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: همدان دارای ویژگی خاصی است،  به همین دلیل همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران شناخته می‌شود.

 رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ظرفیت‌های بزرگ استان همدان به لحاظ جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی و حضور پرشمار بزرگان در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، هنری و…. در این استان باعث شده تا همدان یک سر و گردن از دیگر استان کشور بالاتر باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی در این استان باعث شده تا همدان به عنوان یک استان کم‌نظیر در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری شناخته شده و باید تلاش کرد این ظرفیت‌ها به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

حاجی‌بابایی گفت: ارسال پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» به یونسکو و ثبت این اثر شاخص طی ماه‌های آینده، می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی برای گردشگری و میراث فرهنگی همدان باشد.

او به پیگیری راه‌اندازی مسیر گردشگری حکمت بین استان‌های همدان و زنجان اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی این مسیر گردشگری می‌توان شاهد یک اتفاق تازه در حوزه گردشگری بود.

حاجی‌بابایی به ظرفیت‌های بالای استان همدان در حوزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی نام استان همدان در کنار دیگر استان‌های کشور و به عنوان یک قله رفیع خواهد درخشید.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از بخش مختلف غرفه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، شهرداری همدان و شهرداری ملایر با فعالان گردشگری گفت‌وگو کرده و دغدغه‌های آن‌ها را شنید و قول مساعد برای پیگیری جدی مسائل حوزه گردشگری در مجلس شورای اسلامی داد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011124889231

برچسب‌ها