ساخت موزه جیرفت نیاز به حمایت‌های ملی و استانی دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه پروژه ساخت موزه منطقه‌ای جیرفت فعال است گفت: ساخت موزه جیرفت نیاز به حمایت‌های ملی و استانی دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی سه شنبه 25 بهمن‌ماه 1401 اظهار کرد: این پروژه از سال 86 متوقف بود ولی الان فعال بوده و نقشه‌های آن نیز اصلاح و فازبندی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: پیمانکار در این پروژه فعالیت می‌کند و در حال حاضر منتظریم اعتباری که از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری مصوب شده است ابلاغ شود.

او ادامه داد: سعی می‌کنیم کارگاه را تعطیل نکنیم و با اعتباراتی که در سال 1401 برای این پروژه در نظر گرفتیم، کار را پیش ببریم. امید داریم با ابلاغ به ‌موقع اعتبارات کار ساخت موزه استمرار پیدا کند.

فعالی بیان کرد: پروژه ساخت موزه جیرفت، پروژه بسیار بزرگی است و برای فاز اول 130 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که 60 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر در نظر گرفته شده و امیدواریم هرچه زودتر این اعتبار برسد.

او با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما این بود که کار در یک بازه زمانی سه ساله انجام شود گفت: این موزه به‌عنوان موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق قرار است به منطقه خدمات بدهد و فقط استان کرمان مطرح نیست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه پروژه مذکور باید در اولویت‌ قرار بگیرد و حمایت استانی و هم ملی را داشته باشد خاطرنشان کرد: امیدوارم از طریق حمایت و تلاش‌های نماینده مجلس شورای اسلامی در جیرفت، بتوانیم ردیف اعتباری ویژه برای این پروژه تعیین کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401112545973

برچسب‌ها