رونمایی از لباس فرم راهنمایان گردشگری موزه‌ میراث روستایی گیلان

از لباس فرم راهنمایان گردشگری موزه‌میراث روستایی گیلان، با حضور استاندار و مدیران استانی رونمایی شد.

به گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان در محل استانداری، با حضور استاندار، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مسئولین استانی، از لباس فرم راهنمایان گردشگری موزه میراث روستایی گیلان رونمایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: در آبان ماه سال جاری، فراخوانی با عنوان «طراحی لباس فرم راهنمایان گردشگری موزه میراث روستایی گیلان با المان‌های سنتی گیلان» از طرف معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان برگزار شد که از میان طرح‌های رسیده، طی دو جلسه، طرح برتر انتخاب و مقرر شد، اولین نمونه آماده شده با حضور استاندار محترم رونمایی شود.

او افزود: راهنمایان گردشگری به نوعی سفیران فرهنگی و معرف فرهنگ، تاریخ و تمدن، مهمان‌نوازی، زیبایی‌ها و ارائه‌کننده تصویری جامع و کامل از یک کشور و یک منطقه جغرافیایی هستند.

جهانی تصریح کرد: راهنمایان علاوه بر دادن اطلاعات لازم در حوزه تخصصی خود می‌توانند، زیبایی‌ها و جاذبه‌های متنوع گردشگری از جمله مناطق دیدنی و تنوع صنایع‌دستی و هنر سنتی استان خود را به گردشگران معرفی نمایند و آنان را به حضور هر چه بیشتر در منطقه ترغیب و تشویق کنند.

شایان ذکر است از طراح و دوزنده لباس نیز در پایان جلسه تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011127709823

برچسب‌ها