اسکان روزانه ۸ هزار مسافر نوروزی از مراکز اقامتی آموزش و پرورش لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از اسکان روزانه ۸ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان عطا حسن‌پور روز شنبه ۲۹ بهمن‌ماه با اعلام این خبر گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۲ در مراکز اقامتی آموزشی و رفاهی وابسته به آموزش و پرورش، روزانه ظرفیت اسکان ۸ هزار نفر مسافر وجود دارد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر لرستان اظهار کرد: به منظور اسکان مسافران نوروزی در سطح استان، ۱۰ پایگاه فعال اسکان، ۱۶۵مدرسه با هزار و ۵۸۶ کلاس و ۶ مرکز خانه معلم با ۱۱۴ اتاق ویژه مهیا شده و همه کلاس‌ها نیز مجهز به امکانات رفاهی مانند فرش، یخچال، تلویزیون و... هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی بیان کرد: در همین راستا به منظور اسکان بهتر هموطنان آموزش‌های لازم به مدیران مدارس، سرایه‌داران و سایر عوامل اجرایی اسکان ارائه می شود.

حسن‌پور اظهار کرد: زیباسازی محیط آموزشگاه‌ها، شستشوی مدارس و تجهیز کلاس‌ها با امکانات رفاهی و گرمایشی از جمله اقداماتی است که پیش از شروع سفرهای نوروزی انجام خواهد شد.

او ادامه داد: دو پایگاه فعال اسکان نیز در مرکز استان مستقر هستند و در مجموع ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی در شهرستانهای بروجرد، الیگودرز، دورود، الشتر، نورآباد، ازنا، کوهدشت و پلدختر آماده خدمت‌رسانی هستند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان لرستان با بیان اینکه نوروز گذشته در مجموع  ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار را در مراکز اقامتی آموزش و پرورش لرستان اسکان داده شدند اضافه کرد: در مجموع ۲۳ درصد از کل مسافران نوروزی از مراکز اقامتی آموزش و پرورش استان استفاده کردند که پیش بینی می‌شود نوروز پیش رو نیز با هزار و ۵۸۶ کلاس و ۶ خانه معلم، روزانه ۸ هزار مسافر نوروزی در این مراکز اسکان داده شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011129309767

برچسب‌ها