ضرورت راه‌اندازی کمپ‌های مشترک نوروزی در ورودی شهرهای گلستان

استاندار گلستان و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: راه‌اندازی کمپ‌های مشترک هلال‌احمر، پلیس، راهداری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و... در مبادی ورودی شهرها برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران ضروری است اما باید کیفیت و جذابیت لازم را داشته باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، علی‌محمد زنگانه روز پنجشنبه 27 بهمن‌ماه 1401 در مصاحبه با خبرنگاران در حاشیه جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه نوروز 1402، گفت: به‌منظور سامان‌دهی اقامت موقت مسافران در سطح شهرها، تمام شهرداران موظف‌اند تا محلی را برای اسکان موقت گردشگران در نظر گرفته و آن را با نصب بنر و اطلاع‌رسانی مناسب به هم‌وطنان معرفی کنند.

استاندار گلستان تأکید کرد: ارائه خدمات ضعیف در مجتمع‌های اقامتی، پذیرایی و خدماتی بین‌راهی و در محل جاذبه‌های گردشگری به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست و دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید تمام تلاش خود را به‌کارگیرند تا به بهترین شکل ممکن از مسافران و گردشگران ورودی به استان میزبانی و پذیرایی کنند.

او در ادامه گفت: رعایت نظافت و آراستگی مجتمع‌های بین‌راهی، پمپ‌های بنزین و امکانات رفاهی در سطح شهرها باید موردتوجه قرار گیرد و نهایتاً تا ۲۰ اسفند مقدمات حضور مسافران نوروزی فراهم شود.

زنگانه یادآور شد: پویش «منهای ۲۰» به دلیل تأثیرگذاری در کاهش تصادفات در نوروز سال قبل، در سال جاری نیز تکرار خواهد شد.

او تصریح کرد: همراهی شهرداران در زیباسازی شهرها الزامی است و در مبادی ورودی شهرها باید تفاوت‌های نوروزی مشاهده شود. فرمانداران و شهرداران توجه داشته باشند آشکارسازی سرعت‌گیرها در شهرها برای مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در بخش دیگری از این جلسه بیان کرد: اهداف ستاد خدمات سفر شامل کاهش حوادث ترافیکی نوروزی، افزایش حضور و ماندگاری گردشگران در استان، ارزیابی میزان رضایت‌مندی گردشگری، ارتقا بهره‌وری اقداماتی تیمی و اطلاع‌رسانی بهتر است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011130118315

برچسب‌ها