کاشان شهری پیشرو در استان اصفهان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان بر جایگاه کاشان به‌عنوان شهری پیشرو در تمدن و فرهنگ در سطح استان و کشور تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی روز گذشته 1 اسفندماه سال 1401، در سفری نیم روزه به شهرستان کاشان که باهدف برنامه‌ریزی به‌منظور حضور ارزیابان یونسکو در این شهر انجام شد، در نشستی مشترک با فرماندار ویژه کاشان و جمعی از مدیران این شهرستان با اعلام این مطلب گفت: نساجی برند بسیار مناسبی برای کاشان است و می‌تواند فرهنگ و تمدن اصیل این منطقه را معرفی کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: معرفی کاشان تنها با عنوان شهر خانه‌های تاریخی، معرفی و شناختی ناقص است، زیرا جایگاه این شهرستان به‌عنوان شهری پیشرو در تمدن و فرهنگ اصیل ایرانی بر همگان واضح است.

او افزود: امیدواریم حضور ارزیابان یونسکو در کاشان به‌منظور ثبت جهانی این شهرستان به‌عنوان شهر جهانی نساجی، در سطح ملی نیز اجرایی شود.

محمد شریف زارعی، فرماندار ویژه شهرستان کاشان نیز در این نشست گفت: کاشان قطعه‌ای از ایران بزرگ و بخشی از استان اصفهان است که انتخاب آن به‌عنوان شهر جهانی نساجی سنتی می‌تواند داشته‌ها و هنر اصیل مردم این خطه را برای جهانیان به نمایش گذارد.

او ادامه داد: کاشان در حال حاضر به‌عنوان شهر ملی نساجی در کشور شناخته‌ شده و خوشبختانه با توجه به ظرفیت‌های موجود در سطح منطقه، این شهرستان به‌عنوان نامزد شهر جهانی نساجی انتخاب‌ شده و امیدواریم این جایگاه جهانی به کاشان برسد.

دبیر شهر ملی نساجی سنتی افزود: در روز جمعه ۵ اسفندماه سال 1401، صنعت نساجی سنتی کاشان از سوی ارزیابان جهانی صنایع‌دستی یونسکو مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در صورت کسب شاخص‌های لازم، این شهر به‌عنوان شهر جهانی نساجی سنتی انتخاب و معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401120223742

برچسب‌ها