دومین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان فراهان برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان گفت: دومین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان به منظور تبیین اهداف و ماموریت‌های انجمن میراث‌فرهنگی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، دومین  نشست اعضای انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان فراهان روز گذشته یکم اسفند 1401 با حضور اعضای حقیقی و حقوقی انجمن، فرماندار، مسئولان شهرستان، دهیاران و شوراهای بخش خنجین در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد و پس از بحث و تبادل نظر در خصوص اولویت‌های پیشروی میراث‌فرهنگی شهرستان، اعضای حقیقی انجمن معرفی شدند و حکم اعضا به آنان اهدا شد.

سعید نیک نام رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان در این جلسه با تاکید بر مشارکت دهیاران و شوراها در خصوص حفظ آثار ثبتی و تاریخی گفت: امید است با همکاری و همیاری مردم و تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی، از تخریب بافت‌های تاریخی جلوگیری کرده و در راستای احیای آنها قدم‌های مثبتی برداشته شود.

نیک‌نام افزود: در این جلسه مواردی همچون ادامه کاوش آتشکده فردقان و تعیین تکلیف واگذاری کاروانسرای مجدالممالک روستای دولت‌آباد مطرح و تسریع در پیگیری آنها مورد تاکید قرار گرفت.

او با بیان اینکه حفاظت از آثار تاریخی تنها از عهده نیروهای یگان حفاظت برنمی‌آید، گفت: آشنا کردن مردم با آثار تاریخی و اهمیت حفظ و نگهداری آثار باید یکی از برنامه‌های این انجمن‌ها باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان افزود: این انجمن‌ها می‌توانند با برگزاری جلسات مستمر، مسایل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی را بررسی کنند و برای رفع کمبودها و مشکلات این حوزه راه حل های مناسب را ارائه و به اجرا گذارند.

او از فعالان و اشخاص حقیقی و حقوقی علاقه‌مند به مسایل میراث‌فرهنگی این شهرستان نیز خواست با عضویت در این انجمن زمینه را برای گسترش فعالیت‌ها و بررسی مسایل این حوزه فراهم کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401120272300

برچسب‌ها