پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا

سرپرست دفتر فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی بازارچه صنایع‌دستی شهرستان آق‌قلا خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، این پروژه تا شهریورماه سال ۱۴۰۲ قابل بهره‌برداری است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مطهره زنگانه امروز چهارشنبه سوم اسفندماه ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه بازارچه صنایع‌دستی شهرستان آق‌قلا، با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی این مرحله از تکمیل بازارچه صنایع‌دستی شهرستان آق‌قلا با اعتبار ۵۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی استانی و ملی سال ۱۴۰۱ در حال اجرا است.

سرپرست دفتر فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که در عملیات اجرایی این فاز تکمیل آجرچینی ضلع جنوبی، اجرای پوشش سقف، اجرای زیرساخت تأسیسات الکتریکی و مکانیکی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در سنوات قبل این اداره‌کل اقدام به طراحی و اجرای اسکلت بتنی کل سازه، اجرای دیوارچینی‌های داخلی، کف‌سازی طبقه و سنگ ازاره دور سمت غرب طبقه همکف، اجرای پوشش سقف و لوله‌کشی مربوط به تأسیسات الکتریکی بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا بااعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال کرده است.

او در ادامه بیان کرد: برای تکمیل بازارچه صنایع‌دستی شهرستان آق‌قلا ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است که در صورت تأمین اعتبار، این پروژه در شهریورماه سال آینده و در قالب پروژه‌های هفته دولت ۱۴۰۲ قابل بهره‌برداری است.

زنگانه در خصوص کلیات طرح بازارچه دائمی صنایع‌دستی آق‌قلا بیان کرد: ساختمان این بازارچه در عرصه‌ای به مساحت ۳۷۰۰ مترمربع و در زیربنایی حدود ۲۳۰۰ مترمربع در ۲ طبقه طراحی شده است. این پروژه شامل بازارچه و ۵۷ غرفه فروش محصولات صنایع‌دستی شهرستان و استان، موزه و بخش اداری با پیش‌بینی اشتغال‌زایی برای ۷۲ نفر است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011203118736

برچسب‌ها