اختصاص بازار قلعه محمود کرمان در نوروز 1402 برای فروش صنایع‌دستی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بر لزوم پای کار بودن مسئولان در راستای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بازار تاریخی قلعه محمود کرمان محل مناسبی برای فروش صنایع‌دستی است بنابراین زمینه برای حضور هنرمندان در این مکان فراهم شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی چهارشنبه 3 اسفندماه 1401 در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمان با اشاره به اینکه نوروز ۱۴۰۲ با نوروز سال‌های گذشته متفاوت است اظهار کرد: با توجه به کاهش همه‌گیری کرونا، حضور بیشتر مسافران نوروزی را در استان کرمان خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان افزود: برای حمل و نقل و جابه‌جایی گردشگران خارجی تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا بتوانیم میزبان خوبی برای این عزیزان در ایام نوروز 1402 باشیم.

او با اشاره به تداخل ماه رمضان با ایام نوروز اظهار کرد: اماکن خدماتی به خصوص رستوران‌ها و اماکن اقامتی در این ایام مسائل مربوطه را در نظر بگیرند.

آیت‌اللهی موسوی با اشاره به حوادث ترافیکی در ایام نوروز عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشتر تصادفات در حدود ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع می‌پیوندد باید کمپ‌هایی در ۳۰ کیلومتری شهرها برپا شود تا رانندگان در این کمپ‌ها استراحت کرده و از خدمات تفریحی و جذاب گردشگری استفاده کنند.

او ادامه داد: در عید نوروز ۱۴۰۲ باید بازار قلعه محمود برای فروش صنایع‌دستی فعال و باغ تاریخی سالار کلانتر نیز برای بازدید مردم آماده شود و در صورت همراهی نکردن متولی آن، از طریق قانون برخورد خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بر لزوم توجه ویژه به راهنمایی گردشگری و تابلوهای راهنما تاکید کرد و بیان کرد: متاسفانه روشنایی شهر کرمان مشکل دارد و در ایام نوروز نباید شهر تاریک باشد که این موضوع باید توسط شرکت توزیع برق رفع شود.

او بر لزوم تنظیف سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها تاکید کرد و در ادامه گفت: کمیته‌های مربوطه امنیت لازم در حوزه اسکان و همچنین بهداشت مواد غذایی را نیز تامین کنند.

تخصیص ۴.۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح مرمت شرکت فرش کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: طرح مرمت شرکت فرش کرمان تهیه و ۴.۵ میلیارد تومان برای اجرا آن در نظر گرفته شده است.

فریدون فعالی در ادامه این افزود: بعد از کاهش پاندمی کرونا، باید به صورت جدی به مسئله گردشگری توجه ویژه کرد.

او با اشاره به اینکه با توجه به تداخل ماه رمضان با عید نوروز برنامه‌های ویژه‌ای برای این ایام در نظر گرفته شده است گفت: در نوروز ۱۴۰۲ شاهد نمایی متفاوت از باغ شاهزاده ماهان و ارگ تاریخی بم خواهیم بود زیرا نورپردازی این دو بنای ارزشمند تاریخی به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

فعالی از آماده‌سازی پارک‌های مطهری، مسافر، معلم، مادر، پدر و انقلاب در سطح شهر کرمان برای اسکان موقت گردشگران خبر داد و گفت: برای جلوگیری از پراکندگی مسافر در هر شهر یک پارک باید داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد : همچنین دو سالن ورزشی به‌صورت اضطرار در شهر کرمان در نظر گرفتیم تا در صورت بارندگی، مسافرانی که در چادر به سر می‌برند را به این سالن‌ها منتقل کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011203459424

برچسب‌ها