حضور ۲۰ هنرمند شاخص خراسان شمالی در اختتامیه جشنواره سرو سیمین

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی گفت: ۲۰ نفر از هنرمندان شاخص استان در رشته‌های مختلف در مراسم اختتامیه جشنواره فجر صنایع‌دستی حضور یافتند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، پروانه کلاته، شنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۱ تأکید کرد: در هفتمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر هنرمندان شاخص خراسان شمالی در رشته‌های مختلف در مراسم اختتامیه جشنواره فجر صنایع‌دستی در برج میلاد حضور یافتند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی افزود: هنرمندان، کارشناسان و داورانی از ۱۲ کشور در این جشنواره حضور داشتند. این جشنواره امسال برای نخستین‌بار به‌صورت بین‌المللی برگزار شد و جزو نادر نشست‌های صنایع‌دستی در جهان به شمار می‌رود.

کلاته ادامه داد: معرفی مهر اصالت ملی و بین‌المللی و معرفی آثار پیشکسوتان حوزه صنایع‌دستی، به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های طراحی و تولید خلاقانه و نوآورانه در حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و معرفی هنرمندان و صنعتگران این بخش از جمله اهداف برگزاری این رویداد عنوان شده بود.

او گفت: هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین ۷) از ۲۶ بهمن تا ۴ اسفند ۱۴۰۱ (۱۵ تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ میلادی) در موزه ملی ایران برگزار و به انتخاب هیئت داوران ۷ لوح «سرو سیمین» به هنرمندان ایرانی و خارجی برگزیده این دوره جشنواره اعطا شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140112068684

برچسب‌ها