کمپین «سی شصت» در تمام شهرستان‌های زنجان اجرا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در جمع مدیران هشت شهرستان گفت: کمپین «سی شصت» موضوع جدیدی است که امسال در ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان اجرا می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی روز ۶ اسفندماه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر با مدیران تمام شهرستان‌های استان زنجان گفت: کمپین «سی شصت» موضوع جدیدی است که در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اجرا می‌شود و در فاصله سی کیلومتر مانده به شهرها ایستگاهی برای استراحت ۶۰ دقیقه‌ای مسافران و رانندگان در نظر گرفته می‌شود تا از تصادفات در نزدیکی مقصدها به علت خستگی پیشگیری شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به اضلاع تشکیل دهنده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: امیدواریم با همت همه مسئولان شهرستان و با تجربه مضاعف بتوانیم یک مدیریت واحد در سطح شهرستان برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ داشته باشیم و در این راستا انتظار داریم همه نهادها و سازمان‌ها با همکاری و تلاش نسبت به خدمات ارزنده به مهمانان نوروزی اقدام کنند.

 او گفت: اقدامات صدا و سیما و همچنین رسانه‌ها در موضوع سفرهای نوروزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این سازمان می‌تواند در راستای تبلیغات، معرفی و اطلاع رسانی اقدامات مؤثری داشته باشد.

صفوی خاطر نشان کرد: در این جلسه مسائل و مشکلات مربوط به زیرساخت‌های گردشگری شهرستان‌ها در راستای آماده‌سازی برای استقبال مطلوب از مسافران و گردشگران نوروزی شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت. در تمام شهرستان‌ها از ۲۸ اسفند الی ۱۶ فروردین نوروزگاه خواهیم داشت و بازارچه‌های صنایع‌دستی در مبادی ورودی شهرها و بناهی تاریخی برپا خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه تعطیلات نوروزی سال جاری با ایام ماه مبارک رمضان مصادف شده است، ابراز کرد: ترتیبی باید اتخاذ شود تا مسافران به دلیل روزه‌داری بتوانند از خدمات غذایی بهره‌مند باشند و نام رستوران و نانوایی‌های کشیک و فروشگاه‌های مواد غذایی در دسترس قرار گیرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به فراهم آوردن زمینه‌ای برای دسترسی گردشگران به راهنمای گردشگری مجازی در استان افزود: در این ایام برای سهولت دسترسی گردشگران به محتوای مجازی راهنمای گردشگری فایل پی‌دی‌اف بروشور، نقشه و کتابچه‌های تولید شده در این حوزه در سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی بارگذاری و لینک کیو‌آر‌کد آن در قالب استند در تمام تاسیسات گردشگری و نوروزگاه‌ها در دسترس گردشگران قرار می‌گیرد.

او افزود: ایام نوروز، ‌فرصتی است که با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها زمینه معرفی هر چه ‌بهتر و بیشتر استان و ایجاد نشاط اجتماعی بین مردم فراهم شود و باید با برنامه‌ریزی درست بتوانیم ارائه خدمات مناسب همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به مسافران داشته باشیم.

همچنین در این نشست تمام مدیران شهرستان‌ها به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص خدمات هر چه بهتر به مسافران و گردشگران پرداختند و مشکلات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011206931805

برچسب‌ها