توسعه گردشگری از ارکان پیشرفت شهرستان کاشمر است

امام جمعه کاشمر گفت: حفظ میراث‌فرهنگی و توسعه گردشگری از ارکان پیشرفت شهرستان کاشمر است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حجت الاسلام جواد طاهری امروز دوشنبه هشتم بهمن ماه 1401 با حضور در اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشمر با بیان این مطلب افزود: میراث‌فرهنگی نقش بسیار مهمی در حفظ اصالت‌ و هویتی فرهنگی این شهرستان دارد و در تبیین مسائل فرهنگی عملکرد خوبی داشته است.

امام جمعه کاشمر با بیان این که برنامه‌های میراث‌فرهنگی با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی سطح شهر موفق‌تر اجرا خواهد شد، تصریح کرد: پیوندی ناگسستنی بین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وجود دارد که پویایی در این  سه حوزه موجب پیشرفت و رشد اقتصادی شهرستان می‌شود.

او با بیان این که گردشگران زیادی با هدف زیارت به این شهرستان سفر می‌کنند، گفت: صنایع‌دستی و محصولات و فرآورده‌های کشاورزی باید به عنوان سوغات سفر به این شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

هم‌چنین غلامحسین محمدیان مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشمر در این جلسه گفت: مهم‌ترین رویکرد این اداره توسعه اشتغال و تسهیلگری برای سرمایه‌گذاری و ترویج صنایع‌دستی است.

او ادامه داد: با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای شهرستان امکان اقامت برای زائران و گردشگران و زمینه رشد و رونق اقتصادی فراهم شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011208770317

برچسب‌ها