جشنواره اقوام و کاشت نهال در روستای گردشگری «گدارچیتی» امیدیه برپا شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امیدیه گفت: جشنواره اقوام و کاشت نهال به همت پتروشیمی مارون و با همکاری ادارات میراث‌فرهنگی و نیز منابع طبیعی شهرستان در جنگل‌های روستای گدار چیتی بخش مرکزی امیدیه با حضور دستگاه‌های اجرایی و کميته‌های عضو در محل فرمانداری برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، صادق شیخی نهم اسفندماه 1401، ضمن قدردانی از مجموعه فرمانداری، بخشداری و منابع‌طبیعی در همکاری برای ایجاد نشاط و رفاه اظهار کرد: باتوجه به این‌که این ایام مصادف با اعیاد شعبانیه و تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان و همچنین آغاز مسافرت‌های زودهنگام است، همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید نسبت به برگزاری مراسم‌های فرهنگی و آئینی مرتبط اقدام کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امیدیه در ادامه افزود: برنامه فرهنگی انجام‌شده در قالب برگزاری موسیقی و رقص‌های محلی اقوام و نمایش محصولات صنایع‌دستی و تولیدات عشایر و آداب و رسوم مرتبط بود.

او بیان کرد: باتوجه اهمیت کاشت نهال و درختکاری در فرهنگ ایرانی و اسلامی همواره سعی می‌شود فرهنگ کاشت نهال نیز به یاری و تدبیر منابع طبیعی انجام پذیرد که در این راستا ۲۰۰ اصله نهال در جنگل‌های گدارچیتی که محل برگزاری مراسم بود انجام شد.

شیخی عنوان کرد: در ادامه باتوجه به حضور جمال عامری‌نسب معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان و نیز امین خاوری‌مهر بخشدار مرکزی امیدیه و دیگر مسئولان، مذاکرات خوبی با امین امرایی مدیر پتروشیمی مارون به‌منظور کمک در توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های روستای گدار انجام شد.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14011209478469

برچسب‌ها