رشتی دوزی هنری استثنایی و بی نظیر در جهان است

ارزیاب شورای جهانی صنایع دستی، رشتی دوزی را هنری استثنایی و بی نظیر در جهان توصیف کرد و گفت: در حین بازدید از صنایع‌دستی شهر رشت با هنر رشتی‌دوزی آشنا شدیم که علاوه بر رنگ، طرح و اصالت نامش برگرفته از خود این شهر است که برای ارزیابان بسیار جذاب است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان،آصف شیخ در نشست پایانی ارزیابان شورای جهانی ضمن قدردانی از مدیران استان بویژه شهرداری رشت برای استقرار هنرمندان صنایع‌دستی در ساختمان زیبا و تاریخی شهرداری افزود: طی این مدت از سازو کار شبکه بهم پیوسته صنایع‌دستی شهر رشت بازدید شد و نتیجه این بازدیدها اعلام خواهد شد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این نشست رشت را بر اساس قدمت و پیشرو بودن در بسیاری از شاخص‌ها و نیز دارا بودن شخصیت‌های جهانی در حوزه های مختلف، شهر اولین ها معرفی و بیان کرد: نگاه ما نگرشی مبتنی بر بازآفرینی و باز زنده سازی هویت شهری و رویکرد ما نیز اجرای پروژه ها با پیوست فرهنگی، گردشگری و هویت اسلامی است.

مسعود کاظمی گفت: گیلان در سال جاری و نیز چند سال اخیر میزبان چندین گروه از ارزیابان جهانی  بوده که برخی از آثار مورد بررسی چون روستای قاسم آباد رودسر با محوریت چادرشب بافی ثبت جهانی شد و شهر تاریخی ماسوله فرآیند ثبت جهانی را طی می‌کند.

او با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای نسبت به هنرمندان صنایع دستی دارد، تاکید کرد: به طور قطع حمایت مدیران زمینه توسعه را بیش از پیش فراهم می کند.

کاظمی با تاکید بر اینکه دریافت عنوان شهر جهانی، ابتدای راه برای نتایج بهتر، بیشتر و انتقال به نسل آینده است از ارزیابان شورای جهانی خواست بر تاریخ و قدمت عظیم رشت صحه گذارده و پیشینه این شهر در صنایع‌دستی را مورد اهتمام قرار دهند.

ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی به منظور بررسی شاخص‌های رشت برای دریافت عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی ظهر روز یکشنبه هفتم اسفند ماه وارد گیلان شدند و طی این مدت از بخش‌های مختلف صنایع‌دستی رشت بازدید کردند و امروز سه شنبه به کار خود در استان پایان دادند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401120970956

برچسب‌ها