روز بدان فیروزآباد روستای خلاق دست بافته‌های داری

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فیروزآباد گفت: روستای روزبدان شهر فیروزآباد با هنر آفرینی صنایع‌دستی و دست بافته‌های داری به‌عنوان روستای خلاق معرفی شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، درنا شهبازی امروز چهارشنبه ۱۰ اسفند افزود: امروزه که گردشگری بین‌المللی از مؤلفه‌های اصلی در تجارت جهانی و رشد و شکوفایی اقتصادی به شمار می‌رود، صنایع‌دستی روستایی به‌عنوان رکنی اساسی در اقتصاد گردشگری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: شناسایی و معرفی روستاهایی که قدمت و شهرتی دیرینه دارند و از ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی نیز برخوردارند، گام‌های مؤثری در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است.

شهبازی افزود: روستای روزبدان یکی از روستاهای هدف گردشگری است که امروزه به‌واسطه هنر زنان این روستا مهاجرپذیر شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فیروزآباد افزود: اشتیاق اهالی این روستا به صنایع‌دستی از جمله دست بافته‌های داری موجب شده که هر خانه با نصب دار کارگاهی به تولید دست بافته‌های داری بپردازند.

او ادامه داد: به دلیل اشتغال و تجربه هنر زنان و مردان این روستا که یکی از روستاهای تولیدی دست بافته‌های داری نمونه شهرستان بوده روز بدان به‌عنوان روستای خلاق معرفی‌شده است.

شهبازی همچنین افزود: آن چه حائز اهمیت است این است که هر مهاجری که به این روستا مهاجرت می‌کند با آموزش لازم به کار تولید دست بافته‌های داری مشغول می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: هنرمندان روستای روزبدان با مهارت و تجربه‌ای که دارند سال‌ها است که در نمایشگاه‌های استانی، ملی و بین‌المللی با طرح‌های خود افتخارآفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011210143821

برچسب‌ها