آثار موزه چینی‌خانه اردبیل ما را به همکاری بیشتر با این شهر ترغیب می‌کند

رئیس موزه شانگ‌های چین و هیات همراه او ضمن بازدید از پایگاه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل دیدار کردند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، امروز ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱ رئیس موزه شانگهای چین و هیات همراه او با حضور در شهر اردبیل ضمن بازدید از مجموعه پایگاه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه چینی‌خانه با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل دیدار کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این دیدار گفت: ارتباطات اردبیل با کشور چین به دوره صفویه برمی‌گردد و آثار موجود در مجموعه جهانی شیخ صفی و به ویژه چینی‌های اردبیل نشان دهنده سطح روابط دو کشور در آن دوره بوده است که می‌تواند پایه‌گذار روابط آینده نیز باشد.

حسن محمدی ادیب با اشاره به تمایل موزه شانگهای چین برای معرفی چینی‌های اردبیل، گفت: با رعایت پروتکل‌های وزارت میراث‌فرهنگی آماده همکاری با موزه شانگهای چین برای برگزاری نمایشگاه آثار موزه چینی‌خانه اردبیل در این کشور و همچنین برگزاری رویدادهای مشترک در اردبیل و شانگهای هستیم.

رئیس موزه شانگهای چین نیز در این دیدار گفت: آثار موجود در موزه چینی‌خانه اردبیل و سایر آثار مهم این شهر به ویژه مجموعه پایگاه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی ما را برای حضور در این شهر و همکاری بیشتر با اردبیل ترغیب می‌کند.

هو موچین افزود: با توجه به سابقه رابطه ایران و چین و بعد از سفر رئیس جمهور ایران به چین و تاکید رئیس جمهور چین مبنی بر توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور اینجا هستیم تا به گسترش این روابط کمک کنیم.

او تاکید کرد: بسیار خوشحال خواهم شد اگر بتوانیم دو کار مهم را در ارتباط با اردبیل انجام دهیم، یک اینکه موزه چینی خانه و آثار موجود در این موزه را به هر شکلی در شانگهای معرفی کنیم و دیگری اینکه بتوانیم روابط متقابل داشته و برنامه‌های مشترک اجرا کنیم.

رئیس موزه شانگهای چین ادامه داد: ما هرساله نمایشگاه میراث ناملموس را در شانگهای برگزار می‌کنیم که مایلم از شما برای نمایش آثار اردبیل در این نمایشگاه دعوت کنم و همچنین بسیار علاقمند هستم که برای نمایش چینی‌های اردبیل در موزه شانگهای اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011211292472

برچسب‌ها