استان فارس مقصد مهم گردشگری در کشور است

مدیرکل امور زائران و گردشگری استانداری فارس گفت: اکثر هم‌وطنان به‌واسطه میهمان‌نوازی و ارتباط صمیمانه مردم استان فارس و همچنین مدیریت و برنامه‌ریزی خوب مدیران دولتی و خصوصی در حوزه‌های گردشگری میراث فرهنگی و صنایع‌دستی برای نوبت‌های متوالی استان فارس را به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایام تعطیلات و نوروز انتخاب می‌کنند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، سید مجتبی علوی اردکانی در جمع مدیران ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های استان که به مناسبت برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروز گردهم آمده بودند، افزود: استان فارس که سومین حرم اهل‌بیت (ع) است استانی زرخیز و چهارفصل است و با پیشینه و سابقه بالای تاریخی و فرهنگی که دارد در همه رشته‌های صنعت گردشگری در کشور شاخص و نمونه است.

مدیرکل امور زائران و گردشگری استانداری فارس افزود: استان فارس را باید ویترینی متنوع از انواع و اقسام شاخه‌های مختلف صنعت گردشگری بدانیم. از گردشگری مذهبی که به‌واسطه حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) و امام زادگان واجب‌التعظیم دیگر هرساله پذیرای هزاران و بلکه میلیون‌ها زائر و گردشگر مذهبی است و بنا براین قطب گردشگری مذهبی است.

او افزود: ازنظر آثار تاریخی و گردشگری تاریخی در اکثر شهرستان‌های استان مانند مرودشت، کازرون، سروستان، فیروزآباد، داراب و در جای‌جای استان فارس آثار تاریخی فروانی داریم که هم مورد توجه گردشگران تاریخی است و هم جذابیت زیادی برای دانشجویان و دانشمندان و محققان رشته‌های مرتبط مانند تاریخ و باستان‌شناسی دارد.

علوی افزود: در بحث گردشگری ادبی و فرهنگی وجود شاعران بسیار بزرگ، نظیر حافظ، سعدی، خواجوی کرمانی، ملاصدرا و. استان فارس را محفل گردشگری ادبی است.

عضو ستاد خدمات سفر استان فارس افزود: در بحث گردشگری سلامت نیز استان فارس و شهر شیراز به عنوان قطب گردشگی سلامت نه تنها در کشور حتی در کشورهای همسایه و کشورهای خلیج فارس درخشان است.

او ادامه داد: همه این شاخص‌های استان فارس باعث می‌شود که هم‌وطنان عزیزمان یکی از مقاصد گردشگری خود را استان فارس و شهر شیراز انتخاب کنند و یا حداقل به‌عنوان مسیر سفر شهرهای این استان را انتخاب و از مسیر فارس عبور کنند.

 بنابراین وظیفه ما اهالی و میزبانان استان فارس این است که با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی فارسی‌های عزیز  که در میهمان‌نوازی و خونگرمی  شهره هستند بتوانیم بهترین خدمات را به مردم وبِ مسافران نوروزی ارائه کنیم.

سربازرس ستاد خدمات سفر استان افزود: در ستاد خدمات سفر استان فارس ۱۷ کمیته تخصصی برای ارائه خدمات به زائران و مسافران به ریاست مدیران کل و روسای ادارات و سازمان‌های مرتبط استانی تشکیل‌شده است و احکام روسای کمیته‌ها توسط استاندار فارس صادر و ابلاغ شده است که مطابق با دستورالعمل‌های ستاد خدمات سفر کشور و مدیریت نوروز ۱۴۰۲، این کمیته‌ها جلسات خود را باید برگزار و تصمیمات مقتضی جهت ارائه بهترین خدمات به زائران محترم سومین حرم اهل‌بیت (ع) و مسافران محترم در سراسر استان فارس اتخاذ کنند.

مدیرکل امور زائران و گردشگری استانداری فارس در ادامه با بیان اینکه عملکرد بسیار خوب ستاد خدمات سفر استان در سال گذشته مورد رضایت خاطر هم‌وطنان عزیز از سفر به استان فارس بود، اظهار کرد: ستاد خدمات سفر استان در سال ۱۴۰۱ به‌عنوان ستاد نمونه کشوری انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت.

علوی افزود: همه تلاش‌های ما و سایر اعضای ستاد سفر این است که در سال ۱۴۰۲ نیز بتوانیم این عنوان ارزشمند که نشان‌دهنده تلاش برای خدمت به مردم است را دوباره کسب کنیم.

او همچنین از مدیران ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌ها خواست که جلسات ستاد تسهیلات نوروزی را نیز با ریاست فرمانداران  در تمامی شهرستان‌ها برگزار کنند تا  بهترین خدمات را به مردم و مسافران نوروزی ارائه کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011212143473

برچسب‌ها