برگزاری جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان خاتم

دومین جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان خاتم به‌منظور آمادگی این شهرستان برای نوروز 1402 تشکیل شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، امروز شنبه 13 اسفندماه جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان خاتم با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، فرماندار شهرستان خاتم و سایر اعضا در فرمانداری خاتم برگزار شد و دستگاه‌های اجرایی و عضو ستاد برنامه‌های خود را اعلام و با حضور مسئول کمیته‌های ۱۰ گانه، هماهنگی‌های لازم بین بخشی صورت گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاتم در این نشست با اشاره به تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان، بر ارائه خدمات هر چه بهتر و کامل‌تر با رعایت نکات دینی و اعتقادی، پاسداشت و نگه داشت حرمت ماه پرفیض رمضان در ایام نوروز و بهره‌مندی هر چه بیشتر مسافران از این ماه پربرکت تأکید کرد.

آخوندی افزود: برنامه‌ریزی در خاتم و سایر شهرستان‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که اجرای برنامه‌های فرهنگی به بعد از ساعت افطار موکول شود.

او ادامه داد: اجرای برنامه‌هایی نظیر جز خوانی قرآن کریم در مکان‌های پرتردد، پخش اذان، راه‌اندازی پویش افطاری ساده در اماکن فرهنگی مذهبی، تبلیغات و فضاسازی شهری، اجرای برنامه‌های تئاتر خیابانی و سرود، تدوین رویدادهای فرهنگی، گردشگری و جشن‌های نوروزی با رعایت ملاحظات فرهنگی، از اقداماتی است که باید در ایام تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان توسط اعضای ستاد خدمات شهرستان خاتم مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه علی اکبریان فرماندار شهرستان خاتم در خصوص روند برنامه‌ها، اعلام هماهنگی و همکاری دستگاه‌های بین بخشی شهرستان در استقبال از نوروز امسال توضیحاتی ارائه داد.

بازدید از روند آماده‌سازی اولین کافه موزه استان یزد در شهرستان خاتم و پروژه مرمت و ساماندهی خانه تاریخی صالحی و افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های سفر مدیرکل به شهرستان خاتم بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011213104947

برچسب‌ها