هفتمین جشنواره گردشگری حلواپزان تویه رودبار دامغان برگزار می‌شود

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: هفتمین جشنواره گردشگری استقبال از بهار و آیین سنتی حلواپزان روستای تویه رودبار دامغان، پس از سه سال وقفه، نوزدهم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان، مجتبی اکبرپور روز شنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر بیان کرد: پخت حلوا به روش سنتی، نوروزخوانی، اجرای موسیقی سنتی، لگن زنی، برپایی بازارچه سنتی و صنایع‌دستی، اجرای مسابقه و برنامه‌های شاد و متنوع ازجمله برنامه‌های این جشنواره است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان، ایجاد نشاط اجتماعی را امری مهم و ضروری برشمرد و افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری و سیمای زیبای این منطقه، عرضه محصولات صنایع‌دستی و توسعه اشتغال، زنده نگه‌داشتن آئین‌های کهن و اصیل گذشتگان و افزایش روحیه شادابی و نشاط از اهداف برگزاری این جشنواره است.

اکبرپور تصریح کرد: بانوان منطقه تویه رودبار دامغان با پخت حلوای گردویی به روش سنتی در دیگ‌های مسی و توزیع آن بین مردم به استقبال سال نو می‌روند.

او با بیان اینکه پخت حلوا یکی از مراسم ویژه استقبال از بهار و نوروز در دامغان است، گفت: آغوز حلوا یا حلوای گردویی، نام حلوای محلی است که در این جشنواره پخته می‌شود و گردو، شیره انگور و آرد برنج مواد تشکیل‌دهنده آن است.

روستای تویه رودبار در ۶۰ کیلومتری شمال شهر دامغان واقع‌شده است و اقامتگاه بوم‌گردی آقاجان بیک در این روستا قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011213863139

برچسب‌ها