دومین جلسه ستاد خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ در ابرکوه

دومین جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان ابرکوه به‌منظور خدمات‌رسانی مطلوب به مهمانان و مسافران در ایام نوروز 1402 برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز شنبه 13 اسفندماه دومین جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان ابرکوه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، فرماندار ابرکوه و سایر اعضای ستاد در محل سالن جلسات فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

در این نشست احمد آخوندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد به این نکته اشاره کرد که خدمات سفر تنها مربوط به نوروز نیست و می‌بایست در طول سال هم تشکیل شود.

آخوندی از تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز یاد کرد و گفت: امسال برنامه‌ها باید به‌صورت ویژه برگزار شوند.

او ادامه داد: سامانه اسکان و راهنمایی مسافران نوروزی با شماره 03533521 در اختیار آن‌ها است و هشت اپراتور به‌صورت شبانه‌روز به‌تمامی سؤالات مسافران پاسخگو هستند و این سامانه باید توسط تمامی واحدهای اقامتی اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد بر لزوم اسکان مسافران نوروزی در اماکن رسمی تأکید کرد و گفت: پس از تکمیل ظرفیت این اماکن موضوع اسکان در مدارس پیگیری شود، مراکز خانه معلم برای اسکان فرهنگیان اختصاص داده شود و با توجه به شرایط آب و هوایی در بهار پیرامون موضوع اسکان اضطراری نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

آخوندی در ادامه با اشاره به پروتکل‌های خدمات‌رسانی در ماه مبارک رمضان و حفظ حرمت این ماه، افزود: نحوه خدمات‌رسانی واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان طی اطلاعیه‌ای به آن‌ها اعلام خواهد شد.

او به شعار نوروز امسال در استان "نوروز بدون فوتی" اشاره و افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در هر 30 کیلومتر از جاده‌های مواصلاتی اصلی در استان، موکب‌هایی احداث تا با توقف و استراحت مسافران در این مکان‌ها، تصادفات جاده‌ای به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

او با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی برای برگزاری مراسم بعد از افطار، اهتمام در خصوص برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌هایی نظیر جزءخوانی قرآن کریم در مکان‌های پرتردد، برپایی نماز جماعت در اماکن تفریحی و گردشگری، راه‌اندازی پویش افطاری ساده در همین اماکن و تبلیغات و فضاسازی شهری، تشکیل کمیته نظارت بر عملکرد واحدهای اقامتی و پذیرایی، مستندسازی تمامی فعالیت‌های صورت گرفته و ارسال به دبیرخانه ستاد را خواستار شد.

در ادامه این نشست محمدهادی زارع زاده فرماندار شهرستان ابرکوه در خصوص تصمیمات اتخاذشده برای استقرار محل استقبال از مسافران نوروزی، کمیته‌های نوروزی، ادارات خدمات رسان و اسکان مسافران مطالبی بیان کرد.

فرماندار ابرکوه ادامه داد: در شهرستان ابرکوه پنج نقطه استقرار تیم‌های مراقبتی جاده‌ها در نظر گرفته‌شده است که دونقطه دیگر یکی در جاده جرقویبه و دیگری در جاده هرات مروست به آن‌ها اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011214104753

برچسب‌ها