هفته فرهنگی دلیجان فرصتی برای معرفی فرهنگ غنی این خطه است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: برگزاری هفته فرهنگی دلیجان فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی به ویژه گویش راجی این خطه است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان، امروز 14 اسفند 1401 ضمن دعوت از مردم برای شرکت در ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی شهرستان دلیجان  گفت: هفته فرهنگی دلیجان با محوریت زبان راجی و حفظ آداب و رسوم دلیجان از ۱۳ تا ۱۹ اسفندماه برگزار بر پاست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: اجرای آیین‌های فرهنگی از جمله مراسم پخت آش اسفندی، برگزاری جشنواره شعر راجی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و همایش زبان مادری (راجی) از برنامه‌های مهم این هفته است.

مرزبان گفت: همزمان با هفته فرهنگی این شهرستان بازی‌های بومی و محلی، جُنگ جوانه‌ها، رونمایی از وب سایت راجی و مسابقات عکاسی و جشن با شکوه نیمه شعبان برگزار می شود و همچنین آیین پخت آش اسفندی به عنوان یکی از آیین‌های باستانی دلیجان و نماد برکت و زندگی برنامه محوری هفته فرهنگی این شهرستان است.

او ادامه داد: هفته فرهنگی دلیجان مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود. حفظ فرهنگ، آداب و رسوم و سنت‌های گذشتگان موجب می‌شود که پیوستگی، امتداد و حفظ این فرهنگ و آداب و رسوم و انتقال آن به نسل‌های آینده، صورت گیرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اهمیت هفته فرهنگی دلیجان اظهار امیدواری کرد برنامه‌های پیش‌بینی شده منجر به معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های این شهرستان شود.

در پایان مراسم، زنگ آغاز هفته فرهنگی دلیجان توسط مسئولان به صدا درآمد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401121472123

برچسب‌ها