مبانی معرفی گردشگری مقاومت باید بررسی شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مبانی معرفی گردشگری مقاومت باید بررسی شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در سومین نشست تخصصی گردشگری مقاومت گفت: در گردشگری مقاومت چند مورد قابل بررسی است، بررسی مبانی معرفی گردشگری مقاومت، ایجاد یک بخش جغرافیایی مقاومت، توسعه زیرساختی گردشگری مقاومت در فضای حقیقی و مجازی، ایجاد زمینه در سیستم‌های الکترونیک برای گردشگری مجازی، که اگر این موارد در کنار هم قرار بگیرد، قطعا در گردشگری مقاومت پیشرفت خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: گردشگری مقاومت دارای مبنای معرفتی است و خداوند هم در آیات قرآن به این موضوع امر کرده است، مراکز گردشگری مقاومت در استان دچار فرسودگی شده است که باید در این زمینه اعتبارات لازم تخصیص یابد و باید در این عرصه جوانان مورد توجه قرار بگیرند.

در ادامه علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور به صورت ویدئوکنفرانس  در این نشست گفت: استان بوشهر جایگاه مهمی در مقاومت دارد و باید در این زمینه مفهوم سازی و مرزبندی کنیم.

او ادامه داد: حوزه گردشگری مقاومت از سایر حوزه‌های گردشگری متفاوت است و نیاز به مرزبندی و ادبیات سازی دارد و باید ظرفیت‌ها تبدیل به محصول شود.

احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر نیز در این نشست خاطرنشان کرد: بوشهر پیشینه قدیمی در مقاومت دارد و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه وجود دارد، ظرفیت‌هایی در حوزه دفاع مقدس، در حوزه جنگ فرهنگی و در حوزه جنگ اقتصادی که باید از نمادها استفاده کنیم.

محمدی‌زاده بیان کرد: پیشنهاد می‌شود برای تسهیل در کار یک کارگروه تشکیل شود چرا که نمادها بسیار مهم هستند.

در پایان این نشست اسماعیل سجادی‌منش مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر اظهار کرد: گردشگری مقاومت در بوشهر توسعه پیدا خواهد کرد و تقویت می‌شود.

او با اشاره به رشادت بزرگ مردان استان گفت: مجاهدان بزرگ استان با تدابیر خود راه مجاهدت را باز کردند خط مبارزه در در استان بوشهر یک خط ثابت و ادامه‌دار است و از ۶۰۰ سال پیش مقاومت در استان تا هم اکنون ادامه دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401121481773

برچسب‌ها