اجرای پویش درختکاری در منطقه یزدان‌آباد زرند

مدیر ميراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند گفت: به مناسبت روز درختکاری پویشی با همین عنوان با حضور مسئولان بومی در منطقه یزدان‌آباد این شهرستان در حال اجرا است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، محمد اسلامی دوشنبه 15 اسفندماه 1401  اظهار کرد: این طرح هرساله قبل از فرا رسیدن نوروز و با همکاری اداره منابع طبیعی اجرا می‌شود که امسال قرعه به نام روستاهای فتح‌آباد و شریف‌آباد از توابع بخش یزدان‌آباد افتاده است.

مدیر ميراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند با اشاره به اینکه طرح مذکور به منظور بیابان‌زدایی و ایجاد مناطق گردشگری بکر برای حضور بیشتر مردم و گردشگران اجرا می‌شود، افزود: در کنار برگزاری این پویش، برنامه‌های متنوع فرهنگی اجرا و تفاهم‌نامه همکاری بین دو اداره منابع طبیعی و اداره میراث‌فرهنگی نیز منعقد می‌شود.

او به نقش اکوتوریسم در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: گردشگری و منابع طبیعی مکمل یکدیگر هستند و گردشگری نه تنها محیط زیست را حفظ می‌کند بلکه برای ایجاد درآمد و اشتغال پایدار کمک زیادی می‌کند.

اسلامی گفت: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست از اولویت‌های اداره میراث‌فرهنگی در زمینه سرمایه‌گذاری گردشگری است و هر طرح گردشگری که فاقد این نگرش باشد از دایره‌ گردشگری خارج می‌شود.

او خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون هیچ موردی که با منافع منابع طبیعی و محیط زیست در تناقض باشد وجود نداشته و این موضوع یک امر بسیار مهم و مورد تاکید است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011215459940

برچسب‌ها