انجام 3 فصل مرمت در مقبره امامزادگان زید و قاسم(ع) ازنا

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از انجام انجام سه فصل مرمت در مقبره امامزادگان زید و قاسم شهرستان ازنا خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، عطا حسن‌پور امروز سه‌شنبه 16 اسفندماه 1401 با بیان این خبر گفت: به منظور حفاظت آثار تاریخی استان انجام سه فصل مرمت در مقبره امام زادگان زید و قاسم(ع) شهرستان در دو سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار داشت: در این سه فصل مرمت، رطوبت‌زدایی، کف‌سازی، استحکام‌بخشی و گچ‌بری بخش‌هایی از گنبد مقبره امام زاده قاسم انجام شده است.

او با بیان اینکه برای این فصل مرمت اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال هزینه شده است افزود: از محل اعتبارات ملی و استانی اعتبار خوبی برای ادامه مرمت و حفاظت از این اثر ارزشمند در نظر گرفته شده و در اوایل سال 1402 مراحل تخصیص و اجرای عملیات در دستور کار قرار می گیرد.

حسن‌پور بیان کرد: امامزادگان زید و قاسم(ع) به عنوان یکی‌از بناهای تاریخی استان در غرب ایران و در دهستان جاپلق از توابع شهرستان ازنا واقع شده و قدمت آن به قرن هشتم هجری و دوره ایلخانی می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به ماده 13 قانون حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی، فرهنگی و تکلیف دستگاهای اجرایی در خصوص مرمت ابنیه تاریخی،خواستار همکاری اداره اوقاف و امور خیریه در خصوص مرمت و نگداری بنا شد.

لازم به ذکر است آرامگاه امامزادگان زید و قاسم شهرستان ازنا به شماره 1757 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401121630916

برچسب‌ها