ممانعت از تردد وسایل نقلیه در بافت تاریخی یزد در ایام نوروز

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد با تأکید بر این‌که در ایام نوروز از تردد خودرو و موتورهای افراد غیربومی به بافت تاریخی جلوگیری خواهد شد، اعلام کرد: ظرفیت حیاط برخی مدارس در بافت تاریخی برای پارکینگ و استقرار خودروها در ایام نوروز استفاده خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، بی‌بی فاطمه حقیرالسادات روز پنج‌شنبه 18 اسفندماه ضمن اعلام این خبر ادامه داد: اکثر بناهای تاریخی در محدوده ۲۰۰ هکتاری بافت تاریخی وجود دارند و این محدوده دارای ۳۸ ورودی است که تنها امکان تردد خودرو از ۱۸ ورودی آن ممکن است.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد بابیان این‌که به دلیل معابر کم‌عرض بافت تاریخی شهر، رفت‌وآمد خودروها به‌ویژه در ایام پرازدحام نوروز منجر به ترافیک می‌شود، گفت: سال‌های گذشته در ایام عید با همکاری مردم محلی و نیروهای پلیس از ۹۷ درصد ترددهای موتوری غیربومی در محدوده بافت تاریخی خودداری شد، لذا امسال نیز مقرر شد تعدادی از اهالی به‌خصوص جوانان محلی و ساکن در بافت تاریخی با لباس متحدالشکل و کارت شناسایی در ایام نوروز در بحث ترافیک این محدوده تاریخی همکاری کنند.

او اظهار کرد: استفاده از معتمدین و همچنین جوانان محلی در تسهیلگری، کنترل و مدیریت حمل‌ونقل بافت تاریخی، در کنار نیروهای پلیس راهور، نیروی انتظامی، نیروهای شهرداری و میراث‌فرهنگی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

حقیرالسادات خاطرنشان کرد: در همین رابطه نیز در شش ورودی اصلی بافت تاریخی که بیشترین اماکن تاریخی در آن متمرکز است از عبور و مرور ماشین و موتورهای افراد غیربومی به‌طور جد جلوگیری خواهد شد.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد در پایان با تأکید بر این‌که از ظرفیت حیاط برخی مدارس در بافت تاریخی برای پارکینگ و استقرار خودروها در ایام نوروز استفاده خواهد شد، تأکید کرد: هتلداران نیز ملزم هستند مسافران را برای پارک خودروها به نزدیک‌ترین پارکینگ در بافت هدایت کنند تا خودروها وارد این بافت تاریخی نشود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401121810457

برچسب‌ها