برگزاری جلسه کمیته اسکان، نظارت و آمار ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان طبس

جلسه کمیته اسکان، نظارت و آمار ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان طبس به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه و با حضور اعضای کمیته برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علی اکبرزاده روز سه شنبه 16 اسفندماه 1401 به ظرفیت‌های بالای گردشگری شهرستان و استقبال خوب مسافران و گردشگران از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان اشاره کرد و بر آمادگی کامل همه دستگاه‌ها و آماده‌سازی ظرفیت‌های اسکان تأکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه طبس گفت: دستگاه‌های اجرایی ظرفیت‌های اسکان خود را با قید فوریت و به‌صورت دقیق با معرفی یک نفر رابط در دسترس به دبیرخانه ستاد معرفی کنند. همچنین موضوع مهم دیگر آمار ستاد است که توسط رئیس ستاد اطلاع‌رسانی خواهد شد و سایر دستگاه‌ها از ارائه آمار به‌صورت انفرادی پرهیز کنند.

محمد عرب رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس و دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر گفت: امسال مسئولیت کمیته اسکان، نظارت و آمار بر عهده میراث‌فرهنگی است و موضوع مهم ارائه و ثبت دقیق آمار واقعی و مستند است که در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری (جانا) ثبت شده باشد.

عرب گفت: برابر ابلاغ ستاد مرکزی خدمات سفر برای تعدادی از دستگاه‌های عضو ستاد کاربری ایجاد شده و خود دستگاه می‌بایست نسبت به ثبت آمار قبل از ساعت 9 صبح روز بعد اقدام کند و تعدادی از دستگاه‌ها و اعضای کمیته که دسترسی ندارند، باید آمار را برای دبیرخانه ستاد ارسال تا توسط همکاران ما در دبیرخانه ستاد ثبت شود.

او بین کرد: آمادگی کامل تأسیسات گردشگری شهرستان اعم از هتل، اقامتگاه بوم گردی و سنتی با ظرفیت 1679 نفر در شبانه‌روز، ظرفیت سوئیت‌های آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم علیه‌السلام با 1500 نفر در شبانه‌روز، آماده‌سازی 53 مدرسه، هیئت‌های مذهبی، دانشگاه‌ها، مهمانسراهای ادارات و ... مجموعاً ظرفیت اسکان قابل‌توجه‌ای را در شهرستان ایجاد کرده ولی با توجه به پیش‌بینی‌ها کافی نخواهد بود. همچنین پیش‌بینی اسکان موقت برای نصب 5000 چادر و اسکان اضطراری در سالن‌های ورزشی صورت پذیرفته است.

اعضای کمیته اسکان، نظارت و آمار ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان طبس در ادامه به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات، مشکلات سنوات قبل و برنامه‌های خود پرداختند و ظرفیت‌های پیش‌بینی شده برای اسکان مسافران نوروزی به تفکیک اعضا مشخص شد.

در پایان این جلسه بر ساماندهی خانه‌های استیجاری غیرمجاز و فاقد پروانه تأکید شد و مقرر شد متقاضیان از طریق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان برای اخذ پروانه اقدام کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401121813627

برچسب‌ها