بررسی پرونده 41 دستگاه خودروی متقاضی دریافت پلاک تاریخی در کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی

آخرین جلسه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی در سال 1401 برگزار و پرونده 41 دستگاه خودرو به‌منظور دریافت پلاک تاریخی بررسی شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران، یکصد و پنجاه و یکمین جلسه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی با حضور اعضای کارگروه شامل نمایندگان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ورزش و جوانان، سازمان حفاظت از محیط زیست، پلیس راهور ناجا و کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در محل دبیرخانه ستاد شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی (کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی) برگزار شد.

در این جلسه که آخرین جلسه کارگروه در سال جاری بود، پرونده تعداد 41 دستگاه از وسیله‌های نقلیه تاریخی معلق به مالکان خصوصی که در نشانی اینترنتی https://icvc.taci.ir/ ثبت‌نام کرده و خودرو آنان از نظر سلامت فنی و ظاهری و همچنین اصالت، مورد ارزیابی کاشناسان کارگروه قرار گرفته بود، بررسی شد.

پس از انجام بررسی‌های کارشناسی، مقرر است خودروهایی که طی سالیان گذشته از نظر کالبدی و فیزیکی کمترین تغییرات را داشته‌‌اند، برای دریافت پلاک تاریخی از سوی دبیرخانه مربوطه به پلیس راهور فراجا معرفی شوند.

در این جلسه مقرر شد، سال آینده به روند اعطای پلاک و شناسنامه وسیله‌های نقلیه تاریخی، سرعت بیشتری داده و مراحل انجام آن از سوی کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی تسهیل شود.

دارندگان و مالکان وسیله‌های نقلیه تاریخی با قدمت حداقل 30 سال و دارای اصالت کالبدی و سلامت فنی، می‌توانند برای ثبت‌نام خودرو در سامانه دریافت پلاک و شناسنامه تاریخی به نشانی اینترنتی www.taci.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011221957932

برچسب‌ها